Min utrustning

Tänkte jag kunde visa Yankees och min "basutrustning" så att säga!
Helt enkelt det där som är viktigast.

Sadel
Brun Morris and Nolan - flatback juniormodell 16,5 tum.
Den här sadeln köpte vi i somras när vi var nere i Örebro och då provade vi ut en massa sadlar hos en sadelutprovare ;)
Vi kom hem med den här, och det var jag glad för!
Den är otroligt skön, man sitter stadigt i den utan att känna sig "fastklämd". Underbart läder dessutom och ligger perfekt på Yankee.



Träns
Här brukar det variera lite, men för det mesta så rider jag med ett brunt ihopplock av ett Lippoträns med en remontnosgrimma samt ett GG-pannband.
Jag tycker faktiskt att det är riktigt snyggt!



Benskydd
Dyon Velcro på tävling, de är de enda någorlunda snygga som passar Yankee mastodonten x)
På träning brukar han få ha ett set med Lamicell Pro.







Okej, då kör vi min utrustning då!

Hjälm

Svertsilvrig Ayr8 på tävling, men den anänds ju just bara då - på tävling. Alla andra ridpass har jag min Lamicell Master.






Ridstövlar
Svarta läderstövlar CRW med snörning, används HELA tiden. Stackars stövlar alltså, dom har blivit så misshandlade genom åren. Jag är för snål för att köpa nya, så dom får stå ut ett par år till! ;)
Inte speciellt sköna, alldeles för mjuka och dessutom passar de mig galet dåligt.
Haha, jag kan nästan sticka ner hela handen hela vägen ner till foten för att dom är så vida i vaden. Och sen är dom för tajta vid hälen. Ja, jag har konstiga ben x)



Handskar
Ja, handskar är faktiskt superviktigt för mig ;)
Utan handskar känner jag mig naken, exposed. Haha, där var jag rolig. Nädå, men jag använder ALLTID Roeckl, något annat kan jag nästan inte rida i. har ett par svarta som används för det mesta på träning och hemma, sen har jag ett par gröna också som bara används på uteritter och dylikt, så fula är dom!
På tävling använder jag ett par brun/svarta Roeckl av den nya modellen med en 1:a och lycra på.




Och sen är det ju allt "onödigt" som schabrak, spö och sånt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0