Hos Linnea

Om ni undrar över den klena uppdateringen så beror det främst på att jag är hos Linnea och det är ju rätt så osocialt att sitta och blogga hela dagarna x)
Men vi har haft jätteroligt!

I alla fall, så har jag fått rida Linneas sjukt fina C-ponny Alexa.
En väldigt annorlunda typ av ponny om man jämför med mina, väldigt kvick och het.
Men en verkligt fin häst som har en jävla kapacitet.



Vi jobbade mest på markarbetet, att få henne att vara kvar med mig och inte försvara sig med att springa, studsa eller knäppa av.
Och hon har det verkligen i sig, för hon går helt sagolikt fint när det släpper.
Vi hoppade även några språng och då kom det ju fram väldigt tydligt när hon inte riktigt använder bakbenen och springer i från dem istället.
Vi provade en hel del teorier och kom fram till att det bästa var at vara konsekvent och tydlig med att det INTE är okej.

I dag hoppade vi lite mer, och hoppade upp henne lite för att verkligen få henen att jobba med ryggen och bakbenen.
Gick super!

Nu ska jag strax hem, och då jäklar ska jag nörda data!
Tänkte väl rida min knephest först, Yankee har något med överskottsenergi som ska göras av med.
Men sen - då jäklar ska det uppdateras! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0