Haha, failad fiaskoridning

Igår fick hon gå ett rätt hårt galoppass i form och fick verkligen jobba i olika tempon, väldigt lyckad så jag tänke a idag skulle hon inte vara så pigg så då skulle det passa bra att rida lite barbacka och rikta in sig lite på balans och connection liksom.
Jo tjena, vad får man istället? Världens piggaste krutpaket som mycket hellre vill ta tag i bettet och springa och göra lite bocksprång än en ponny som är lite trött och tuffar på i form.
Visst, det är ju et jag vill, men varför just idag när jag skulle rida barbacka? Haha.
Gjorde lite galoppbommar och tänkte att jag kunde köra lite bjudning eftersom hon var på så bra humör, och det gick kanon fast det var väldigt mycket bockning.
Bara det att hon bockade innan ett minihinder så jag tappade balansen och när hon sedan skulle skutta så vart hon osäker när jag inte sat ordentligt så hon stannade, och precis när jag skulle "trycka" upp mig från halsen, så måste hon böja ner huvet såklart, så jag slog hakan i backen. Auch.
Gjorde som tur inte så ont, jag skrattade bara och kollade så att ingen sett mig ;)
Nu sitter jag här i min älskade morronrock och ska fica lite tidsinställda och något annar inlägg! :D


Kommentarer
Postat av: Louise

Härligt ändå att hon börjar piggna till :D

2011-09-16 @ 08:16:51
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0