Fråga

Vad föredrar ni, en lättriden häst som vem som helst kan rida eller en svårriden häst som bara du kan rida?



Jag säger absolut en lättriden häst. En lättriden häst är ofta väl utbildad och alltså har man gjort ett bra jobb att göra den lättriden eller hålla den lättriden. Dessutom är den lätt att sälja.
Jag tror att vissa faktiskt köper svårridna hästar för att de vill se ut som att de kan mycket, tyvärr. Oftast blir ju den då svåra hästen ännu svårare.

Hur kul är det att ha en häst som "ingen" kan rida egentligen?


Kommentarer
Postat av: Isabella Bergh

Jag tycker nått mitt imellan, visst de är roligt när man har en lättriden häst men de känns som att man inte gör nått? Jag tycker de är bättre när man får kämpa lite för de och de känns mycket bättre sen om hästen börjar gå lite bättre.

2011-10-04 @ 17:55:23
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Frida

Tycker det här är en så himla viktig sak att skriva om egentligen!



Förstår inte varför många strävar efter att ha en svårriden häst! Om hästen är lättriden betyder ju det att den här välmusklad, välutbildad och välriden! Sedan kanske man inte passar på alla hästar eller föredrar en viss typ, men om hästen är extremt svårriden tänker jag att det är något som kanske inte stämmer...

2011-10-04 @ 18:11:30
Postat av: Louise

Att ha hästen som det bara är en själv som kan hantera är ju en gammal gammal saga men verkligheten är ju en annan. Det skulle bara vara jobbigt. Ta typ som Ingrid och Claudia, hon känner ju ett sådant ansvar mot sin ponny eftersom hon vet att det inte är många som kan ge henne den tid hon behöver samtidigt som det säkert handlar mycket om personkemi också...

Bompa är ett gränsfall. Han är väldigt snäll men är rätt knäpp och har en väldigt speciell personlighet ^^ Just att kunna stå ut med honom är en större utmaning än själva ridningen, allt handlar om personkemi.

Gud vad jag svamlar ;)

2011-10-04 @ 20:06:38
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0