Skor och chaps

Är det något jag verkligen har fått upp ögonen för så är det ridskor med chaps. Det är skönt, man får bra fäste och det är enkelt att bara sätta på sig chapsen när man ska rida.
Så till vardags så tycker jag att chaps är det absolut bästa. Det är inte bara praktiskt, det är faktiskt riktigt snyggt också!

Så alltså tänkte jag önska mig ett par skor+chaps i julklapp.
Och allra helst bruna, för jag har ju redan ett par svarta ridstövlar och då kan det ju vara kul med en annan färg på chapsen.
Här är några snygga chaps som jag funderar på:


Dyon Croco
De här är ju lätt de snyggaste chapsen på marknaden om man frågar mig, så jag lutar nog allra mest mot de här. Krokodilskinn utan att vara för mycket, hur snyggt liksom? :O



Parlanti
De här chapsen är riktigt stilrena och de kanske inte är de mest flashigaste, men jag tycker att de är riktigt fina och enkla. Superkvalite och garanterat inga som blir omoderna ;)



Dyon Original
Dom här chapsen har ju funnits ett bra tag nu, men de är fortfarande riktigt snygga och de verkar dessutom hålla bra. Enda problemet med de här är ju att jag inte kan ha de normala storlekarna (-.-') så man måste måttbeställa. Och då kan man ju lika gärna köpa Crocochapsen, för de är ju ändå snyggast :P



Veredus
Veredus har ju ett par väldigt genomtänkta och sköna chaps, har provat dom tillsammans med Veredus skorna och dom är nog dom skönaste chapsen jag någonsin provat!
Sen tycker jag nog att Dyons är snäppet snyggare, men de här kan jag absolut tänka mig ;)
Sen gillar jag verkligen sporrhållaren på hälen, den är absolut en uppskattad detalj!
Freejump
När jag såg de här för första gången tänkte jag i princip bara WHAT? Vad vill dom med trollsländan, den är ju inte snygg på något sätt? Men nu har jag faktiskt vant mig vid dom och tycker att dom är riktigt coola. Väldigt annorlunda och nytänkande design dessutom, kan tänka mig att dom är riktigt sköna.
Absolut värt att tänka på ändå! :)


Vilka tycker ni är snyggast?




Kommentarer
Postat av: Amelia

Veredus eller Dyón Croco är snyggast^^

2011-11-08 @ 17:03:03
URL: http://varmbloden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dyon Croco

2011-11-08 @ 20:06:48
Postat av: Louise

Jag tycker nog allt att parlanti är snyggast :)

Men snyggast är ju de som sitter bra på dig. Jag tycker inte om chaps för oftast har de så dålig passform... men om de sitter bra är det grymt snyggt! :D

2011-11-09 @ 07:44:49
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0