Presentation - Anna Staaf

Tänkte skriva en presentation för er nya läsare, så ni vet lite om mig! :)
Jag heter då Anna Staaf är är född 21 Februari 1997, alltså 14 år gammal i dagens läge. Jag har brunt axellångt hår som inte alls vill bli lång och grön-bruna ögon. Jag är ca. 160 lång och väger ca 50 kg.
Jag bor i en liten by på min gård med min familj; Mamma, pappa & lillebror. Vi bor 2 mil utanför Sundsvall och jag tävlar för Timrå Hästsportförening där jag tränar för Nina Wengelin.
Vi har två hästar, två hundar och tre katter.

När jag var 5 år gammal började jag på ridskola och där började det. Red regelbundet på ridskola tills jag var 10 år gammal då mamma under hela tiden hade lovat mig en häst.
Mamma har under hela sin bardom hållt på med hästar och har haft egna själv.
Sommaren när jag var 10, 2007 hittade vi en lockande liten vit b-ponny som vi åkte och provred - vi Jag var helt fast, den ponnyn skulle jag ha. Efter massa tjat så övertalade jag och pappa min mamma att vi skulle ha den ponnyn, och på det viset är det.

Två år med en galen ponnyhest som lärde mig allt, när vi sedan valde att ta hem en D-ponny.
Dakirs Sweet Pearl - min nuvarande ponny.
En guldbrun ponny född 2000, 50% Arab - 25% Fullblod och antagligen Connemara.

Hon är världens snällaste som gärna vill göra rätt men är lite lat av sig och gör inget i onödan. Något jag har fått jobba med otroligt mycket är att hon ska gå fram för skänkeln; något som verkligen inte är "slutfört".
Hon busar aldrig i hanteringen och skvätter aldrig för något, enda gångerna hon blir busig är när man galopperar och bockar gärna, och vill jättegärna tävla när man rider med någon så lägger hon sig på bettet och drar iväg 180, haha :')

Hon är LA nivå i dressyr och har gått LC med mig.
Problemet med hoppningen är att hon blir spänd. Hon kan verkligen och hoppar 1m språng utan problem. Det ä'r enda anledningen att jag fortsätter kämpa med henne, för att jagvet han hon kan.
Hon blir så spänd och stel i galoppen och det gör henne svår i hoppningen. Den dag hon har en lång rytmisk och stark galopp, kommer hon hoppa banor på 1m utan några problem.
Nu vill jag verkligen inte skryta eller så, eller bara säga att min ponny är bättre ön din. Men såhär vet tror jag att det verkligen är.

Det bästa, är att jag lär mig så sjukt mycket på min fina Pärlan! :)














Kommentarer
Postat av: Louise

Oj jag hade aldrig gissat att det var så mycket fullblod i henne :o :D (vilket är positivt ur min synpunkt)



Din del av bloggen som jag verkligen älskar är att man får följa eran resa, hur du kämpar. Du håller inte på och ältar saker utan du bara kör på! :D

2011-11-15 @ 17:09:45
URL: http://ubrkryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0