Mina stigbyglar

Eftersom jag fick en fråga om mina stigbyglar med dubbla bågar så kan jag ju lika gärna göra ett inlägg om alla mina stigbyglar, eller hur?

Soft Up


Mina absoluta favoriter är så klart mina Soft up i vanilj/brunt. Så snygga och så sköna!

Safety Rider

Sen har jag då mina gamla säkerhetsstigbyglar, som min mamma köpte för några år sen. De funkar jättebra, även om de kanske inte är riktigt lika snygga som Soft Up ;)


Hööks


Och sen har jag två par från Hööks, ett par svarta i plast som jag har sprayat röda. Men de använder jag nästan aldrig eftersom de inte är säkerhetsstigbyglar. Dessutom blev färgen helt fail, så det gjorde inte så mycket :P

Det andra paret är vanliga i stål som jag har på dressyrsadeln. När jag rider dressyr är den enda gången som jag rider utan säkerhetsstigbyglar, visst kan det hända saker när man rider dressyr också men det brukar gå lite lugnare till så ;)
Fast i fälttävlan och hoppning har jag alltid säkerhetsstigbyglar.



Man har sett så himla otäcka olyckor när folk har fastnat i stigbygeln, så den risken att rida utan tar jag inte. Ordentliga säkerhetsstigbyglar ska det vara dessutom, enligt mig så duger inte stigbyglarna med gummisnodd. Framförallt så är det för att min mamma fastnade med foten i stigbygeln en gång och blev nästan ihjältrampad, så hon har ju till och med vart med om det.

Har ni säkerhetsstigbyglar eller rider ni med vanliga?




Kommentarer
Postat av: Louise

Har du provat dina safety rider på riktigt någon gång? Är bara nyfiken på om de verkligen löser ut sig när de ska. Tex kwik-out-stigbyglarna har ju problem med att de går upp för lätt så de kan göra det när det inte behövs...

2011-11-09 @ 07:57:16
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Amelia

Rider med olika men mest med vanliga.

2011-11-09 @ 18:48:13
URL: http://varmbloden.blogg.se/
Postat av: amanda

Jag använder mina sprenger stigbyglar, älskar dom!;D

2011-11-10 @ 12:00:37
URL: http://teamshowjump.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0