Min ridning

Sen jag kom hem så har jag varit i en riktig svacka. Jag har varit missnöjd med min ridning, tyckt att den var forcerad och ostrukturerad, missnöjd med mig själv helt enkelt.
Men nu så gjorde jag en riktigt bra jämförelse, då jag väger upp styrkor mot svagheter och låter inget överskugga det andra.
Man får verkligen tänka igenom och rannsaka sig själv: Vad är jag bra på? Vad måste jag bli bättre på för att nå mina mål?
Det här kom jag fram till i alla fall.

Styrkor
Mjuk hand
Bra känsla för takt
Modig
Ser linjer väldigt bra
Lätt för att ta instruktioner
Väldigt noggrann och strukturerad när jag är inspirerad
Vill ha förändring och förbättring
Analyserar
Ambitiös

Svagheter
Jämför sig med andra
Perfektionist
Vill ha resultat snabbt
Har höga krav
Dåligt tålamod
Ostadigt överliv
Långa ögon
Tappar fokus ibland
Ostadiga skänklar

Ja, en hel del saker helt enkelt.
Det är verkligen bra att göra sånt här när det känns tungt och oinspirerat Men nu ser man verkligen hur det är - och vad man måste träna på.
Det är väldigt skönt att vara ärlig mot sig själv och att inte försöka sopa problemen under mattan eller att bli alltför självkritisk. 


Mitt mål med min ridning fram till jul är att få en stadig och stilla underskänkel, både i markarbetet och över hinder.
Hur: Jag tänker på det varje ridpass, att trampa ner hälen och ha skänkeln under höften. Och att verkligen komma i håg att hålla om hästarna med skänkeln utan att klämma.
Och nu SKA jag klara av det här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0