Det bästa med Yankee

Yankee är ju bra på många sätt, men det som är det allra allra bästa med honom måste nog vara hans inställning. Den där ponnyn ger aldrig, aldrig upp. Han kämpar på oavsett hur tungt, hur högt, hur svårt och jobbigt det är, hur dåligt jag än rider.

Jag har aldrig ridit en ponny med sån personlighet - man känner det när man sitter upp på honom, vilken attityd och kraft han har i sig. Han är rättfram, hård och viker aldrig ner sig.
Så han passar absolut inte alla, för om man någonsin låter honom få övertaget eller visar minsta svaghet så är det tack och adjö ;)
Då är snälla, fantastiska Yankee väldigt långt borta...



Jag har nog aldrig träffat en valack med en sån sjujäkla personlighet och vilja. De som säger att valacker inte har någon personlighet och är jämna, de har inte träffat Yankee ;)
När jag sitter på honom känns det som att ingenting är omöjligt. Och man träffar inte på alltför många hästar som får en att känna så, så Yankee håller jag i med näbbar och klor!
Det är faktiskt inte många ponnyer jag skulle vilja byta bort honom mot. Nej, för mig är han faktiskt den bästa ;)

Vad gillar ni allra bäst med era ponnyer/hästar? :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefin header! :D

2011-11-27 @ 20:13:38
URL: http://rebeccalunneborg.devote.se
Postat av: Alice

Det bästa är att hon visar att hon har ont eller inte vill göra det så vi slipper att behandla eller krascha i ett hinder :)

2011-11-27 @ 20:25:45
URL: http://alvidaochalice.blogg.se/
Postat av: Kerstin Falk

Prickiga ponnyer har mest (och bäst) personlighet ;).



Jag gillar min hästs glada, nyfikna beteende. Gillar att hon är så mjuk i kroppen. Hennes perfekta framåtanda, pigg men inte för explosiv. Älskar hur hon gör mig säker när jag är nervös och tvärt om. - är väll att hon är slarvig, brist på att ta förhållingar och att hon är obalanserad.

2011-11-28 @ 22:41:35
URL: http://ksf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0