Dagens ridning

I dag började jag med att konditionsträna Yankee tillsammans med mamma som red Kerrie, vi red ut Röde-Buan men det var så hårt på vägen så det blev tyvärr inte mycket galopp. Travade rätt mycket i vägkanten däremot, det var lite mjukare där. 
Gick väl helt okej, jag hade lite höga krav på honom och blev lite frustrerad i galoppen, han kändes tung i handen och sprang bara fortare och fortare, och där satt jag och envisades med att få honom på bakbenen och så vidare.
Alltså - förbannad Yankee ;)
Trots allt har han rätt att vara ur form, det är ju jag med så att jag klandrar honom inte!

Mulle longerade jag först i en halvtimme, först på lina sen lös. Han var ganska spänd när jag longerade, men sen satt jag upp och då kändes han väldigt lugn och avslappnad.
Skrittjobbade i en halvtimme ungefär, mycket halter, volter och vändningar. Han kändes väldigt avspänd och frustade som bara den ;)
Så jag var riktigt nöjd med honom!

Mulle på Irland

När hästarna var ridna blev det en hel del putsning och städning, så skönt att få det gjort när man inte hunnit på hela veckan! Hatar verkligen när grejerna är skitiga, det finns inte mycket som ger mig så mycket panik som oputsade grejer ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0