Dagen

Var inte den bästa, hade nästan glömt bort hur mycket jag hatar Änge ;)
Nej, tacka vet jag efter nian, då drar man långt härifrån...

I alla fall så red jag Mulle på ridplanen, försökte bara känna honom lite och se vad han gjorde. Och han var faktiskt riktigt fin i skritt och trav, lyssnade och började ta lite stöd på bettet och inte stövla i väg i 180. Men sen när han jobbade på som bäst så skulle jag så klart prova lite galopp. Och han var jättefin där med i två varv, sen helt plötsligt så fnyser han till och drar iväg som en avlöning mot närmsta hörn. Upprepas minst 5 gånger när jag försöker rida längs långsidan, yippie kay yey liksom...
Resulterar i att jag blir både arg och rädd.

Aja, mamma hjälpte mig lite så han lugnade sig och i alla fall kunde galoppera hyfsat i ett par språng. Suck, den där hästen är inte lätt alltså, han är så himla opålitlig. Han kan vara hur fin som helst, och sen helt plötsligt får han ryck och blir helt blockerad.
Bara att jobba vidare!



Kerrie var jättefin i dag, tränade skänkelvikningar och att korta galoppen, hon var riktigt fin i munnen och jobbade på bra. Sen fick jag rida runt lite på Annikas treåring Accent, stor men väldigt snäll kille ;)


Nu skriker mamma på mig som vanligt, så jag måste avrunda. Hörs i morgon om datorn fungerar!
Då kan ni få höra om hela Helsingborg i detalj...



Kommentarer
Postat av: Louise

Usch, inte kul när man kan lita på dem :/ sådana där oväntade ryck är bland det värsta som finns!

2011-11-16 @ 07:07:55
URL: http://ubrkryttare.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag förstår att du har mycket att göra när du inte varit hemma på 3 (?) veckor men det vore jäääättekul att höra om SM:et! :D

2011-11-18 @ 06:24:21
URL: http://ubrkryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0