Resultat Ånge

Tävlade i dag på Ånge Ridklubb, det gick super :D

Yankee
Hoppade bara en LC eftersom han inte har någon vidare kondition. Men han var jättefin, han var lite konstig på framhoppningen eftersom det var inomhus och han inte riktigt var van vid det.
På banan skulle han egentligen ha haft mer galopp, det blev lite segt så han kom ganska nära på några av hindren.
Men det var en jättebra runda med flyt, precis som jag ville ha!
0 fel och Yankees första rosett =)

Mai
Jag red först en LB, sen red jag i laget i Div I.
I alla fall så var hon lite småtjurig i första LB:n, men då bestämde jag att jag inte bar akunde sitta där och låta henne stanan ut sig så jag satte en bra galopp och hade lite mer jävlar anamma. En bra runda blev det, inte perfekt men ändå med flyt.
Ett pet ut på en kombination i grunden, jag tror det var för att jag rätade upp mig för tidigt efter hindret och då petade hon ner ett bakben.

I laget så var hon i alla fall SUPERFIN!
Jag hade väldigt mycket galopp och ett högt tempo, det kanske ser nästan lite för "flängigt" ut, men det var så jag måste rida för att hon skulle hoppa som bäst. Hon kom rätt på i princip alla hinder, allt kändes super och jag red jättebra.
Förmodligen den bästa LB vi har gjort :D

0 fel blev det och en tredjeplats för laget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0