Living the good life

Först av allt måste jag säga att guuuud vad ni är duktiga och pålästa :D
Alltid lika snabba med att rätta om jag har gjort små TR missar. SOm sagt, jag är helt värdelös på TR och har inte läst det ordentligt en enda gång.
Självklart måste man nolla båda faserna för att få ett godkänt kval till Msv såg jag nu, vilket kändes lite konstigt eftersom man faktiskt kan kvala 5-åringar till Msv, men dom går ju bara en fas?
Men i alla fall så hade jag en känning på att det var just så. Fast, det spelar ju ingen roll egentligen eftersom jag ändå inte kommer hinna kvala Msv till någon av de större tävlingarna eftersom man drar till IRLAND :D <3




Fast det här var ju inte vad inlägget egentligen handlade om. Jag blev bara tvungen att skriva av mig lite.
Allt går så himla LÄTT just nu!

Mai är i topptrim, börjar bli rund och musklad, går super i dressyren, hoppningen är hon klockren i, ja hon känns helt enkelt SUPER!
Det har gått super på varje tävling i år, utom den gången i Östjämten när jag klantade mig i LC. Mai hoppar som aldrig förr och för att vara ärlig, jag rider som aldrig förr.
Yankee gör stora framsteg, han är ju trots allt bara 5 så han ska ju bara utbildas just nu, inte få perfekta rundor och förvänta mig klockrena språng. Han hoppar vad som helst verkligen, så jag försöker mer träna upp lydnaden och lösgjordheten med honom. LB är som att hoppa runt på dagis för honom, det är ju verkligen inte så att höjden kommer ställa tilld et för honom. Det är att han är lite svårreglerad och jag inte riktigt får tillbaka honom mellan hindren.

För att göra ett par månaders historia kort: ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN börjar 3 lite motiga år av slit och träning ge resultat!
Äntligen har jag ett system som funkar, äntligen tänker jag rätt, äntligen börjar jag kunna ta fram hästarnas riktiga potential.


Den här tävlingssäsongen blir awesome! ;)


Kommentarer
Postat av: Louise

Vad härligt att det känns så! :D

2011-06-01 @ 14:59:02
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0