Ridningen


Fin dressyrsits va, eller inte :P
Men hey, jag är ju faktiskt ingen dressyrryttare.


Bilderna tog Dan, lite halvsur som han var blev dom inte jättebra. Mina händer var lite för låga och breda, och tyglarna var lite långa. Men annars var hon superfin :)

Mai red jag först på hjälperna, såg till att hon svarade blixtsnabbt framåt, tillbaka och åt sidan. Hon blev jättefin, så jag gick över till att galoppera över bombanan i stället, koncentrerade mig på att verkligen rida de två sista galoppsprången. Det blev helt perfekt vissa gånger, sen blev det lite tokigt några gånger men det är då jag rider henne lång eller när jag stirrar på bommen.
Kommer väl med erfarenheten ;)
Yankee red jag bara en kortis på, han var lite irriterad och jobbig att rida ihop i dag, ville mest gå med nosen nere i backen och dra på som ett ånglok.

Sen måste bara påpeka att GUD vad bra det är att galoppera över bommar!
Sliter inte på hästen, man känner verkligen vad som blir fel och det är mycket mer krävande för ryttaren.
Ska försöka att rida över bommar minst 3-4 gånger i veckan från och med nu. ska inte hoppa någonting utöver galoppbommar, det blir ju tävling nästan varje helg och då må jag ju ta det varligt i veckorna.

Håller på och redigerar filmerna från Tedkursen som ni ska få se sen, bland annat eftersnacket vi hade sen när jag var lite sur :P




Kommentarer
Postat av: :P

Hur lång är du och hur hög är MAi?:D

2011-06-10 @ 10:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0