Resultat Wången



Ja, ni får ett resultatinlägg idag också :D
KUL VA?

Mai
Först av allt vill jag klargöra att jag var på mitt absolut sämsta humör. Jag var jättetrött, hungrig, ofokuserad och arg på mamma för att hon ens anmälde (för jag ville ju såklart skona de stackars hästarna från att tävla 6 veckor i rad)
Jag gick banan slarvigt, och jag hade en riktigt dålig dag ridmässigt. Mai var lite smålat och bjöd inte riktigt på hindren, det gick dåligt på framhoppningen och jag blev på ännu sämre humör.

Men vi skuttade runt LC i alla fall, petade ner näst sista hindret eftersom jag stirrade på det maniskt. Fråga mig inte varför.
När jag gick ut från banan glodde jag styggt på mamma och sa först att jag ville åka hem, sen skällde jag ut henne för att hon hade anmält till den här jävla tävlingen för jag ville ju inte vara med.
LB gick faktiskt mycket bättre, jag hade fått äta lite och hann tänka om. Jag hade en mycket bättre inställning och även om både Mai och jag inte var på vårat bästa humör så blev det en helt okej runda som vi nollade och kom tvåa i.

Yankee
Det funkar aldrig att rida unghästar när man är på dåligt humör. det kände Yankee kan man säga.
Han var framtung, jättestark i munnen, tog inte mina halvhalter och gick inte att svänga. Jag blev bara ännu mer förbannad då, försökte ta ännu hårdare och banka med skänklarna ännu hårdare vilket givetvis inte fungerade.
Mot hindren så hade jag ett lite för högt grundtempo, så han blev jättelång.

Det som var mest frustrerande var att jag kunde inte komma på någonting att göra åt det. Försökte jag fånga upp galoppen lite grann och höja huvudet så orkade han inte och kom in jättenära.
Försökte jag rida på honom mot hindret så trampade han antingen om eller så hoppade han av alldeles för stort.
Det blev liksom mellanläge hela banan.
Så det blev två nerslag i LC och tre i LB.



Och sen vill jag också påpeka att det är inte höjden som är problem för honom. Inte alls. Det kan lika gärna vara 110 för honom som 80, såd et är inte där problemet ligger.
Det är just det här med ridbarheten och mitt system. Jag måste hitta något som funkar på honom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0