Resultat Sundsvall

Alla är hemma nu då, jättenöjda och jättetrötta :D Och jajamensan, jag är så gangsta att jag snor bilden från Equipes hemsida. bara för att liksom. Den var ju så sjukt fin!
Nejdå, jag lovar, jag ska köpa den


bästa språnget på hela dagen (y)

LB Mountain Horse Pony Cup, stilbedömning
Yankee var först ut, och han var helt dundermegasuperfin!
I alla fall tills orken tog slut på de tre sista hindren, då dog han lite och jag red av han stort. Sista hindret petade vi tyvärr, men han var helt galet fin så det gjorde så lite så! ;)

Men ändå fram tills dess red jag superbra, systemet funkade jättebra och han var jätteduktig.
Stilpoängen blev 52,5, men eftersom jag rev ett hinder blev det 50,5 i slutpoäng.

Sen får jag veta av överdomaren att jag är utesluten eftersom jag hade startat i Avd. A :P
Jag trodde att det inte gick att anmäla i Avd. B, men det gick det tydligen så det var ju synd för mig...




Mai var typ, asfin! :P
Liiite segt tempo kanske, men jag red systemet hela tiden och försökte rida så fint det bara gick.
I alla fall så nollade vi.

När jag rider ut så hör jag att jag har fått 55 poäng i stilbedömning, så jag bara WHAT?
Jag brukar rida jättefult, men tydligen inte idag då. Ett halvt poäng till och jag hade ridit finast av alla :P
Så jag kom tvåa i MHPC på Maisan, duktig korvhest! :') <3

Såhär löd stilprotokollet:

1. Ryttarens sits över hinder - skänkelläge, överliv, blick: 8

2. Ryttarens sits och balans mellan hinder: 8,5
Bra position och balans

3. Ryttarens inverkansridning och effekten av inverkan: 8

4. Ryttarens hand - känslighet och följsamhet: 8,5

5. Tempo, rytm och hästens balans: 7
Kors och något orytmiskt i svängarna

6. Vägval: 7

7. Totala bilden av ekipaget och dess samspelthet: 8


Summa pluspoäng: 55

Jag var jättenöjd med poängen, speciellt över att jag fick 8,5 på handen eftersom jag verkligen har tränat på att inte få den stum som den var på tedträningen. Kul att det har gett resultat!

LB Div I final

Det gick inte så bra för laget, vi var ju bara 3 ryttare så :/
Men Mai var helt okej fin, var lite ofokuserad och flack på de första hindren så då drog hon på en rackare och stannade på 4:an som var en kombination.
Efter det så gick det bra, hon rullade på fint även om jag inte red systemet på varje hinder.
7 fel vart det eftersom jag fick tidsfel.


Uppfyllde ju lätt målen i alla fall :D <3



Kommentarer
Postat av: Louise

Grattis!! :D

2011-06-20 @ 00:37:28
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Tyckte ni var sjukt duktiga!!



Men vadå, får du inte starta avd A? :o

2011-06-20 @ 09:09:38
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0