Respekt och en känsla

Pärlan, har absolut ingen respekt mot mig, hindren, eller något annat när det gäller hoppningen.
På träningen i förrgår, skulle vi hoppa en studs, kan vi kalla det. Först en nerlags sockerbit, 60cm, 70 cm. (Bara gissar, haha.)
Pärlan är ju ganska bekväm av sig, så hon såg ju på en gång att det där var alldeles för jobbigt för henne, så hon stannade flera meter innan, tönthästen! xD
Nina skulle försöka "fösa" in henne mot hindret, men hon bara ignorerar det, helt nonchalant.
Vilket fall, så kommer hon över sockerbiten och stannar på det kommande hindret, men eftersom Nina föser på henne så sträcker hon sig över med benen på något sätt och står med hindret under sig, haha. Jag driver försiktigt på för att komma ur hindret, och hon är så jäkla dryg, tar ett slarvigt steg, försöker inte ens hoppa till med bakbenen, och darar med sig hela hindret och får hinderstödet på huvudet. (Hör ni hur dumt det låter?) Hon reagerade i ingenting alls, hon har ingen respekt alls, när hon är på det lata humöret.
Efter det fick jag låna ett långspö, och började "peta upp" hela hennes bakkärra. Det är det som det sitter i, det vet jag nu. Måste dra med mig hela bakkärran för att få ett ordentligt bjud och ett fint språng.
Vilket fall, jag petade på henne hela tiden och fick en helt sjukt bra galopp, och hon hoppar allt!
En sån underbar känsla har jag inte haft på säkert ett år! Galoppen och hela hästen bara flöt fram (och flög över hindren då )
Hon bara leker över kombinationen på 80-90 cm med två oxrar i slutet, hon anstränger sig inte ens. Hoppade den säkert 4 gånger, sedan hoppade vi något räcke och en oxer, lika fint där.

De som ville fick prova hoppa muren, vet inte hur hög, men kanske 80 cm? Den var ganska bred också, inte riktigt lika bred som hög, men nästan.
Ingen av de som stod där kunde väl ens drömma om att Pärlan, som alltid ska fjanta sig, skulle hoppa de där. Men ni kan ju gissa vad hon gjorde?

Jo, hon hoppade helt utan problem, hur fint som helst.
Sen fick de som ville prova och hoppa en liten vattengrav, typ 70 cm bred, med en liten bom på låt säga 50.
Jag tror att alla ponnyer förutom en vägrade på den, flera meter innan, men inte Pärlan.

Hallå, den var ju inge hög så då var det ju inget jobbigt, tycker hon. Haha.


Det är min fina ponny det. ;)





Kommentarer
Postat av: Wilma Kullström

vad kul att det gick bra :D

2011-06-17 @ 09:27:18
URL: http://wilmakullstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0