Min personlighet

Jag vet inte hur jag verkar i era ögon, men jag är väl medveten om att jag låter som världens jävla knowitall, som om jag tror att jag kan typ allt, att jag tycker att jag rider jättebra.

Sanningen är att jag inte alls känner mig så. jag har dålig självbkänsla och försöker alltid vara bäst för att få någon sorts bekräftelse. Jag har extremt höga krav på mig själv och ibland så tappar jag bort mig lite på tävling för att jag vill så himla gärna att det ska gå bra.

Jag är inte en korkad person så, jag har väldigt lätt för att lära och väldigt ambitiös. Men jag har ganska svårt att veta hur jag ska bete mig, och när jag försöker säga något så låter det jättefel. Jag menar ALDRIG att få människor att känan sig dåliga, att jag är bättre än dom, att dom är jobbiga eller så. Jag kan sitta och gruva mig i dagar över något jag sagt som den andra personen kan ha missuppfattat och blivit ledsen för.
Tänkte bara att ni skulle veta att jag har väldigt svårt att både ljuga för mig själv och för andra, väldigt svårt för att inte säga rakt ut vad jag tycker och väldigt svårt för att få ut mina känslor och åsikter utan att det låter pretentiöst eller kaxigt.

Jag är ingen mallig person egentligen, eller det känns inte som det i alla fall :P
Jag tvivlar ofta på min förmåga och jag vill alltid uppfylla andras önskemål och förväntningar på mig. Så det är inte det det sitter i.

Nu vet ni då att om någonting kommer ut lite fel och låter lite konstigt så är det INTE ett personligt angrepp mot dig, det är mer jag som inte riktigt kan få ut vad jag menar ;)


Kommentarer
Postat av: maria

tkr inte dina texter är särskilt malliga. Snarare är du en intelligent ryttare som tänker mkt på olika saker som är viktigt och som sällan tas upp. Jätte intressanta inlägg så fortsätt så :)

2011-06-07 @ 21:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0