Inspiration och utrustning

Jag tar inpiration av andra, det gör jag. Jag ser hur folk rider, jag ser folks bloggar och verkligen suger åt mig information och bilder. Till vilken nytta? Ingen nytta alls, jag är jag och jag borde göra på mitt egna sätt.
Saken är den, att det jag tar åt mig, är inte bara bra saker, det är även dåliga saker.
Jag ser på andra och ser ner på mig själv, känner mig värdelös, jag kan inte rida min egna häst. Jag kan inte hoppa en enda bana på 80 cm utan att det går åt pipsvängen med typ 700 stopp. Hur bra känns det? Nej inget bra alls. Jag har inte startat en enda tävling, och det känns så dåligt. Jag sitter här och skriver som om jag är någon LA ryttare på nationell nivå, jag tror att jag är det, men jag är inte det.
Min tillflykt är utrustningen, det är det jag kan, det jag tycker är roligt. Det läker såren när ridningen bara går skit. Jag vill inte skriva om ridningen, för jag kan inte rida, jag kan inte hoppa.
Jag har aldrig tävlat, jag kan inte. Det går inte.
Hur orkar jag hålla på?

Koll bara på Sara, hon har två fina hästar, tävlar regelbundet, fina resultat. Jag unnar henne verkligen det, jag tycker hon är värd det. ♥






Kommentarer
Postat av: Sara

Men du Anna, jag har typ varit i helvete och vänt. Förra året gick allt skit, fast att jag hade fina hästar och bra tränare. Det som har gjort att det har vänt har bara med viljestyrka att göra. Man måste tänka, sluta grina och helt enkelt ta tag i sin ridning. Och jag är låååångt i från en riktigt bra teknik, för en sån tar 10-20 år att få om man jobbar hårt. Jag tänker i alla fall så att jag ska inte vara bra i år, inte heller om 5 år, utan om 20. Tills dess, är det bara slit och hårt arbete som gäller. Ge inteupp och hitta en sak i din ridning som du vill förbättra. Jobba med det varje dag i en månad, och har det inte blivit bättre så vet jag inte. Men som sagt, långvarig framgång kommer inte gratis, och de har inte heller de få placeringar jag har fått i vår.

2011-06-05 @ 15:35:09
Postat av: Jennie Ohlson

Anna, du kan rida, du kan hoppa, du SKA tävla. Du och pärlan kommer ta med fan att ta er till sm om ni rider och tränar som ni gör nu, ge inte upp, för det är du inte värld! kämpa tills hjärtar inte orkar mer! Jag tror och vet att pärlan är redo att starta massor me hopptävlingar nu i sommar, ge det bara lite tid! du ska inte ge upp, du kommer lyckas en dag!

Pärlan och du är inte födda för att ge upp utan ni är skapta för varandra och bara så ni vet så är redan en plats i SM din, bara du tror på dig själv och framförallt, att inte ge dig, som sagt, kämpa tills hjärtat inte orkar mer! :')

2011-06-05 @ 21:26:55
Postat av: maja

känn dig inte ensam....vi e på samma båt..! :P lycka till

2011-06-07 @ 17:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0