Div I final


Jag och Maisan ska hoppa Div I final på söndag i Kungsnäs!
Kul va? :D
Dessutom är laget för övrigt bäst, det består av Johanna och Ludde, Elin och Destiny, Anna och Lasse och jag och Mai då.

Jag vill inte ha för höga förväntningar, bättre att slå underifrån än att tro att man ska vinna och komma sist. Mest ska jag fokusera på att rida systemet och fokusera på att rida på två.
Yankee ska gå en LB avd. B. Där vill jag ingenting annat än att rida systemet och att inte låta honom rusa i väg och gå av stort, som han gjorde i Näset lite.

Målen:
*Jag ska rida GBDK (galopp balans distans kom till ridning) på minst 3 hinder i varje klass.
*Jag ska ha ett bra tempo med energisk galopp utan att den blir lång och springig
*Jag ska göra halt och fokusera innan jag startar
*Jag ska tänka på att handen "håller tygelns vikt" och inget mer
Det var väl det, förutom att jag ska ha kul så klart! ;)

Men när har man inte det på tävling? Utom när det går dåligt förstås, det brukar inte vara sådär fantastiskt kul ;)



Kommentarer
Postat av: Louise

Måste säga att jag älskar ditt tänk :) man känner att du satsar men du ger dig själv och hästarna en ärlig chans :) (Y)

2011-06-18 @ 10:41:32
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Louise

Måste säga att jag älskar ditt tänk :) man känner att du satsar men du ger dig själv och hästarna en ärlig chans :) (Y)

2011-06-18 @ 10:41:33
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Johanna - hästblogg

Jag vill inte ha för höga förväntningar, bättre att slå underifrån än att tro att man ska vinna och komma sist.



bra tänkt sara! och såklart är vi bäst!

2011-06-18 @ 11:53:34
URL: http://lauwtje.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

SV: Ja det är skitjobbigt att han bränner benet. Mulen är ju okej, för den bränner han också. Men benet.. suck. Man vet ju inte vad man ska göra med stackaren..

Ja då får man hålla tummarna att det tar sig denna gång ;) och Gaillard är inte helt fel det ;)

2011-06-19 @ 17:00:12
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0