Vinter/sommar päls

Jag märkte nyss när jag kollade på de lite äldre bilderna, från mars när vi var på irland. Kolla på Yankees färg!
Han är extremt mycket mörkare och inte alls lika tigrerad.
Han kanske blir så på vintern?

Alltid lika spännande att få se vilken färg hästarna får på vintern, Mai till exempel har två väldigt olika vinterpälsar och sommarpälsar.
På sommaren är hon mer guldgul och prickig. Typ såhär:


Foto: Felicia Hedlund


Foto: Lilly Blomqvist

Ni ser kanske att hon är lite guldgul på kroppen och lite gråbrun på benen?
Så här ser hon ut på vintern:



Haha, fick en liten skrattattack när jag såg hur hon såg ut då. Superlurvig och prickig xD
Som tur är klipper vi henne i vanliga fall, men hon var nyss igångsatt här så då blir hon så här lurvig.


Foto: Malin Halvarsson


Yankee såg ut så här i mars:



Jättemörk?
Och så jämför med den här nere.



Haha, kanske inte så jättestor skillnad men visst ser han lite ljusare ut?
Det ser nästan ut som en annan häst, för nu har han kortare man och så ser han mycket större ut tycker jag. Men jag vill inte ha för lång man på honom, det ser så ovårdat ut tycker jag ;)





Kommentarer
Postat av: Malin

Vad gulligt av dig att du skrev mitt namn! :) Det tackar jag för.

2011-07-18 @ 17:55:53
URL: http://halvarssonmalin.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett Crown View-schabrak med valfri färg på strassen

SV: nej jag jobbade hos munsboros kanske främsta återförsäljare i sverige och har träffat en hel del av deras hästar samt padraig också några gånger :)

2011-07-18 @ 18:55:19
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Tilde Åhlin - En utrustningsinspirerad hästblogg!

SV: haha, oj jag måste ha varit dålig på att läsa x)

2011-07-19 @ 01:38:28
URL: http://tildeahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0