Teori med Ted

fredrika om Tedträningen:
Kan du inte skriva om vad ni lärt er på teoripassen också, det är intressant att höra nya och annorlunda åsikter , speciellt från tränare, som verkligen kan sin sak:-)

Så klart att jag kan! :D
Nu är det så här att jag är en väldigt lat unge som självklart inte antecknade på teorin, men jag kan dra lite snabbt av det jag kom i håg ;)

Ted är enligt mig den absolut bästa tränaren som finns, och jag kommer förhoppningsvis träna för honom hela min ridkarriär.
jag kan ju försöka att åtegiva några saker av vad han säger, men han går igenom extremt många saker på en kurs så det blir lite småsvårt.
Vi brukar ha olika teman varje kurs, men i allmänhet cirkulerar hela träningen runt själva ridtekniken på hinder.
Hur man får hästen att arbeta genom hela kroppen på hindret, hur man stör hästen så lite som möjligt, hur man så bra som det bara går får med sig bakbenen och kan spänna bågen genom samling.

Kontakten till hästens mun är också viktig.
Hästen ska vara välutbildad på marken och kunna alla tygeltag.
Ted förespråkar den militäriska skolan - och citerar ofta ur Arméns kör och ridinstruktion.
Men det här gick vi igenom på teorin i Rättvik - vad som gör en häst välutbildad och hur man kommer dit.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0