Snabbresultat

Ja, jag kan ju säga att jag INTE är nöjd med dagens ritter.

Yankee var galet fin, sjukt pigg och han tog tag i hindren så fort han fick syn på dom, och då gick det undan vill jag lova!
Jag satt mest och försökte hålla mig kvar och desperat ptrooa lite. Ett nerslag blev det, men pållen hoppade fantastiskt utom att han hoppade av väldigt stort de flesta sprången. Taggad ponny eller vad?



Mai var tja, inte bra,
Och inte jag heller för den delen.
Det var forcerat, ponnyridning, alldeles för högt tempo och Mai var förbannad redan på framridingen. Jag blev orolig, började hitta på grejer och red som en hobbit...
Först blev jag orolig att hon var halt eller något sånt, men efter lite eftertanke kom jag på att det nog inte var så himla bra ridet och förberett. Jag hade alldeles för hård hand och höll på och mixtrade för mycket.

LB:n var väl hyfsad i början, men eftersom det gick på tok för fort så fick vi två stopp på titthinder.
LA gick åt skogen, det blev bara framåtframåtframåt och jag lämnade den stackars ponnyn åt sitt öde. Känner lite skuldkänslor över att jag blev arg på henne när hon stannade första gången, det känns ju så jävla meningslöst att "bestraffa" med spöet när det inte ens är hon som gjort något fel (för närmare eftertanke, är det typ aldrig hästen som gör något fel, så vem i hela friden kom på att man skulle använda spöet när det blir stopp?)

Aja, jag får väl skärpa mig.

I morgon rider jag bara en LB på Maisan och ska försöka rida så bra som det bara går. Inte spänt, forcerat och hårdhänt som i dag, men mjukt, rytmiskt och lugnt. Jag vill bara avsluta helgen på ett bra sätt.
Yankee går en till LB, där jag SKA få kontroll över honom och där jag SKA rida systemet och inte bara låta honom springa.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0