Munsboro Yankee



Yankee är min drömhäst.

Han kanske inte är någon kanonhoppare i varenda människas ögon, han kanske inte når den absoluta eliten, men för mig är han den perfekta ponnyn.

Jag tror, och hoppas, att han är den som kommer att ge mig den där perfekta hopprundan, den som kommer att lära mig att rida på riktigt.
Och jag tror verkligen att han och jag klarar det - det krävs bara ENORMT mycket jobb!



Jag är så himla peppad att verkligen ta tag i hösten och jobba med mig själv och med honom - det ska bli en riktig utmaning.
Att få spendera långa och många timmar ute i kylan på ridplanen, trimma och hoppa små hinder.
Att få rida långa konditionspass så svetten rinner.
Att få känna som att ingenting går och att allting misslyckas.


Och sen till sist, få känna att allting funkar och att det var värt allt slit hundra gånger om! :D
Jag tycker att det är det bästa med ridning, att kämpa kämpa kämpa tills man inte orkar mer och sen få den där underbara känslan, att man verkligen är ett med hästen.



Vilken årstid tycker ni är mest inspirerande och bäst att verkligen jobba med hästen och göra framsteg?
Jag tycker hösten/vintern, då brukar jag tända till på riktigt och gå som på högvarv i 6 månader tills jag är urless på kylan och snön :P


Kommentarer
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

Tycker alla årstider är underbara till häst! :D Kan nog inte välja.. men om man säger som så så har jag redan sug efter snö och vinter :D

2011-07-19 @ 18:19:24
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Jag tycker nog våren, det blir den årstiden då snön smältit bort och kylan försvinner, och man får nya träningsmöjligheter då man kan rida på utebanorna, och tävlingssäsongen kommit igång. Men vintern är också härlig då man kan vara ute och longgaloppera på vägarna...

2011-07-19 @ 20:36:28
Postat av: Louise

Hösten helt klart! Sköna temperaturer att rida i, ingen pälsfällning eller pollen, hästarna piggnar till, ingen is, fina färger - hösten! :D

2011-07-19 @ 22:10:18
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Josefine

Nu kommer jag säkert få värsta uppläxningen, men jag tycker faktiskt vintern är bäst ridmässigt. pulsa tills svetten lackar i djupsnön, galoppera mil efter mil på plogade skogsvägar, trimma på en uppskottad ridbana osv osv.



Det är då jag verkligen får tid att träna upp konditionen, samspelet och verkligen kan trimma! :)

2011-07-20 @ 16:42:32
URL: http://svartogul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0