Klantiga jag...



Suck, jag har lyckats göra sönder både hjälmen och ridstövlarna på en dag. Hur lyckas man?

Hjälmen har gått sönder där bak där man ändrar storleken, och ridstövlarna har spruckit i lädret (jävla skit läder, kul att man faktiskt betalar 2000, då vill man faktiskt att det ska vara någorlunda bra läder) samt gått sönder i dragkedjan. Jag önskar det fanns sköna ridstövlar utan dragkedja som ändå var lätta att ta på sig, skulle vara perfa! ;)

Men det är både ny hjälm och nya ridstövlar dåra. Eftersom jag absolut inte får saker så fort jag ber om det så är det sommarjobba i 2 månader som gäller nu, suck...
Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köpa först, men förmodligen en hjälm då mamma kommer i alla fall betala hälften. Sen har jag inte alls bestämt mig för vilken hjälm så ni får gärna komma med förslag!

Dom här har jag funderat på:


Charles Owen Ayr8
Den är sjukt snygg, det är den verkligen. Men jag provade den på Svensk riddsport och den kändes jättekonstig, den tryckte på tinningarna och den hade inte alls rätt huvudform. Dessutom såg den ut som en stor klump på huvudet eftersom jag har pyttelitet huvud, så det såg lite småkul ut.

Jag hatar stora tunga hjälmar, så jag vet inte riktigt om det är rätt hjälm för mig. Vilken färg ska man i så fall ta?
jag hade tänkt mig antingen som på bilden, brun/guld eller marin/silver.

Den här kostar ändå rätt mycket, 2999 är rätt saftigt då min plånbok ekar tom. suck...



GPA Tone on tone
Sjukt snygg, och ventilation så att det räcker och blir över!
Jag hatar verkligen att svettas när jag rider, usch det är så äckligt när hjälmen blir typ blöt av svett :P
Dessutom är den väldigt snygg enligt mig.

Jag provade den också på Svensk ridsport och den kändes super. Satt bra på huvudet också.
Sen är ju priset tyvärr inte en jättetrevlig historia...
3000 ligger det på utländska sidor, men jag vet att de kan kosta mer i butik.
Den här är jag mest sugen på i alla fall!

Vad tycker ni? Har ni några fler förslag?
Och kom inte med JW hjälmen, den har jag provat och den är för varm, för tjock och mitt huvud ser ut som en svamp i den :P



Kommentarer
Postat av: JOHN WHITAKER ÄLSARN''' (anna*)

JW hjämen , den andra, haha den "plastiga" och dom :) såg att häst e bäst hade dom :)

2011-07-08 @ 00:12:33
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

Har du ingen garanti på stövlarna då? :)



Annars är båda hjälmarna snygga :D

2011-07-08 @ 08:34:51
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: emma:D!

jävla klant!!!! jag tycker i första hand GPA och sen Charles Owen men jag vet inte. Du passar i båda as bra:)<3

2011-07-08 @ 10:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0