Allergi

Något som bara mina "gamla" stallkompisar vet om, är att jag är allergisk mot hästar, hö, gräs, damm och allt därtill, haha.
Sålänge jag är frisk går det bra, nyser bara lite. Men såfort jag blir förkyld kan jag inte vara i stallet, jag bara nyser och hela halsen blir alldeles tjock, känns det som.
Sen har jag ju vanlig astma också, som blir om jag anstränger mig, men ibland kommer den bara av sig själv. D är det extra jobbigt att vara i stallet.
I fällperioder blir jag jätte "tjock" i halsen och astman drar igång som aldrig förr. I den värsta tiden får jag vara "stallfri", så mina föräldrar mockar och gör allt i stallet.
När jag gör ordning för att rida står jag ute, men borstar inte pälsen alltför mycket.
Jag är även allergisk mot hundar och katter, men det beror helt på djurens "pälser". Asså alla rasers/djurs pälser är olika, längd spelar ingen roll.
Mina tre katter går bra, dom har jag vant mig vid. En korthårig och två långhåriga. Mina hundar går också bra. En är korthårig och den andra, valpen kommer bli ganska lurvig. Han har ju bara valppälsen nu, men jag vet ju inte hur jag kommer reagera på hans riktiga päls.
Till exempel,: jag var inte allergisk mot min kompis Sheltie som var som en lurv, men jag var jätteallergisk mot min systers Amstaff, haha.

Kommentarer
Postat av: Louise

haha välkommen till klubben :D

Enligt tester har jag 4 på en skala mellan 1-5 på pälsdjur x) är allergisk mot alla sorters pollen, damm, kvalster och flera födoämnen. Har astma också men den märker jag inte av sålänge jag tar mina mediciner :)

Det jävligaste är eksemet, men det blir långsamt bättre (intalar jag mig iaf ;))

2011-07-19 @ 21:59:56
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Malin

jätte jätte fin blogg :D <3

2011-07-19 @ 22:40:05
URL: http://nyylund.blogg.se/
Postat av: Sara Carlsson

sv: tack detsamma ;D haha

2011-07-19 @ 22:59:02
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Matilda

Önskar dig en bra start på en ny vecka! :)

2011-07-19 @ 23:40:40
URL: http://matildas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0