10 bästa hoppryttarna

De 10 bästa hoppryttarna enligt mig!



1. Rolf-Göran Bengtsson



2. Marcus Ehning


3. Maria Bäckström



4. Angelica Augustsson


5. Malin Baryard



6. Kevin Staut



7. Michel Robert



8. Jeroen Dubbeldam



9. Penelope Leprevost



10. Philippe LeJeune


Och så blev jag tvungen att lägga till en:



11. Ludger Beerbaum

Aah, vad svårt det var!


Har med all säkerhet glömt bort de viktigaste, men dessa tycker jag allihop rider mjukt, rytmiskt och rakt i genom bra! Det blev ingen vidare rangordning heller, eftersom jag tycker inte att någon är sådär jättemycket bättre än någon annan ;)
Sen tycker jag faktiskt att alla som rider på den nivån är duktiga ryttare på sitt sätt. Jag tycker att det är fel att sitta som amatörryttare och påpeka de allra bästa ryttarnas fel och brister. Visst, man kan absolut titta på deras ridteknik och ta efter det som funkar bra, men jag tycker att det är riktigt pinsamt när ryttare som inte ens är en fjärdedel så bra sitter och sågar dessa riktigt duktiga ryttare.

Rider man på den nivån tror jag inte att man kan åka räkmacka på fina hästar, man MÅSTE faktiskt kunna rida också. Verkar i alla fall väldigt underligt om man lyckas hålla sig kvar på så hög nivå under många år men ÄNDÅ rider som en ko ;)


Kommentarer
Postat av: Elin

Helt rätt! :)

2011-07-02 @ 21:50:20
URL: http://prekness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0