När vi köpte Kerrie

Jag tänkte jag kunde berätta om varför och när vi köpte Kerrie.
På den tiden, vilket var sommaren 2008, hade jag bara en häst: Mai. Men mamma ville ha en till häst, en storhäst som hon kunde ta föl på och sen rida (hon hade tänkt att det skulle bli hennes häst, hehe, men det blev ju inte så).
Det skulle vara ett sto (obviously), inte för stor och trevlig att hantera. Sen var intressant stam ett måste.


Så hon läste annonser på hästnet, ett tag funderade hon på ett fullblod men hon kom fram till att hon ville ha en annan blodslinje.
Men vi hittade inget spektakulärt precis. Sen när vi kom hem från en semester i USA, så hade mamma pratat med Lena Zeiloth, en uppfödare som har Eklunda Stuteri i Örebro, som mamma kände sedan förut.
Hon hade en 2-åring (Orlando-Recruut) till salu, som var för liten för att kunna vara kvar i avel hos dom.
Så vi åkte dit och tittade.


Som föl

Det var en himla syn vet ni, för Kerrie hade varit på bete hela sommaren och hade varit helt ohanterad. Men hon stod där så snällt medans mamma kollade på henne, rörde sig inte en tum. Jättecool!
Sen släppte dom henne i ridhuset och hon löshoppades, hade inte gjort någonting på hela sommaren och så går hon in helt obekymrad och studsar över en massa hinder.
Så det var väl det mamma gillade bäst med henne, att hon var så lugn och cool i huvudet.

Hon hoppade riktigt bra också, och var jättesäker påhinder.
Både mamma och jag gillade henne jättemycket, men hon var för dyr för oss så vi åkte hem tomhänta. Några veckor senare, i september 2008, så ska jag hämta Mai i hagen - och ser att det står en till häst där. Jag kände inte igen den, så jag gick och frågade mamma om Idun (tjejen som hade stallet där vi stod förut) hade köpt en till häst.

- Men det är ju Kerrie!
Haha, liten chock jag fick.

Andra sommaren vi hade Kerrie, som 3-åring.



På kvalitets, 2010.



Men vi är väldigt glada att vi köpte henne, även om det inte har varit helt problemfritt.
Hon är en väldigt okomplicerad och tuff liten häst, och jag tror att vi kommer ha väldigt kul tillsammans ;)
Det kanske inte blir någon världsstjärna, men hon lär garanterat lära mig en hel del!



Kommentarer
Postat av: Lotta

SV:

Hmm jo det är bra men ett vanligt flecce är nog snäppet bättre. Jag brukar ha detta över ett annat täcke. så brukar ha ett vanligt fleece under och sen har jag det över. Har iof inte haft det på någon jätte svettig häst.

2011-12-08 @ 12:48:16
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Louise

Hur gick det med outfitsen och frågestunden ni hade när Anna var hos dig? :D

2011-12-08 @ 13:51:51
URL: http://ubrkryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0