Mina mål

Mål är nog bland det mest inspirerande och roligaste sakerna jag vet. Att sätta mål är som att märka ut en riktning, att ha något att kämpa för.
Så det här är mina mål, långsiktiga och kortsiktiga, inom min ridning.


VISION (10-20 år)
Rida världscupen, etablera sig i internationell hoppning. Vara med i en OS-satsning.


LÅNGSIKTIGT MÅL (3-4 år)
Debutera internationellt, antingen på ponny eller storhäst. Starta 130-140 hoppning. Ha en pålitlig teknik som jag kan anpassa till många olika hästar.
Jobba utomlands mycket på loven.


MÅL FÖR NÄSTA ÅR
Starta fler nationella med ponnyerna, kvala Msv. Gärna kvala ungponny-SM igen.
Hoppa på lokal/regional nivå med storhästen/storhästarna. Tävla mycket fälttävlan.
Förbättra min sits, bli mer stilla och mjuk men samtidigt kunna hålla rytmen och inverkan. En stadigare underskänkel och ett mer stilla överliv.


MÅL FÖR VÅREN

Stärka hästarna och de ska ha en bra grundträning. Träna mer teknik och sits, försöka förenkla ridningen och ta det mer på hästarnas nivå.
Debutera LA med Yankee och 90 med Kerrie.
Jag ska träna mycket mentalt, uppskatta min ridning och göra månadsmål som är rimliga.



Och ja, jag tycker att alla mål är realistiska. Jag tror helt allvarligt att jag kommer vara på elitnivå om 20 år, eller i alla fall på god väg.
Det är det enda jag vill med mitt liv. Det finns ingen back-up plan.

Jag vet vad jag vill och jag vet att jag kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0