Målen

Hade ju satt två mål tills julafton. Och de tär ju lätt att man bara glömmer bort målen och helt enkelt struntar i dom.
Men nu ska jag faktiskt tänka efter: Klarade vi målen?

Målet för mig var att kunna fokusera på en enda sak under ett helt ridpass. Och det har faktiskt gått jättebra! Har verkligen hållt mig tilld et jag ska göra och undvikit många konflikter med hästarna.

Nya mål fram tills 31/1:

*Få en stadig och stilla skänkel med hjälp av en lagom nedtrampad häl

*En bra blick som ser vägen och hjälper till med balansen

Hur: Fokusera på någon av sakerna varje ridpass och träna blicken till perfektion. Det är två enkla saker som är lätta att tänka på, och det går att träna oavsett vad man gör och vilken häst man rider.
Det roliga är att båda sakerna gör så himla mycket för helheten. Bara genom att ha en bra blick förändras hela balansen och rakheten i det man gör, så de tär absolut värt ett försök!

Målet för Kerrie var att bygga upp styrkan, kunna göra övergångar i balans och utan att käfta och börja springa, samt att kunna korta galoppen lite.
Hon har ABSOLUT blivit starkare. Nu kan hon gå i en balanserad galopp om man ber henne, utan större protester. Än så länge är det svårt för henne att vara elastisk i galoppen och snabbt korta/länga, men det kommer ju med tiden.

I januari ska jag inte ha något specifikt mål, eftersom jag kommer ha ganska många hästar att fokusera på så det blir lite svårt att ha mål för varenda en ;)
Men det jag vill jobba på är ytterligare styrka och balans, samt att jag ska kunna rakrikta henne mer på hinder utan att hon tappar kvalitén i galoppen.



Extra taggad nu inför nya året som kommer, nyår blir som alltid en extra kick för mig!
Tänkte försöka få i gång Yankee och rida in mig på Vanessa så vi kanske kan vara med i Timrå i februari. I så fall blir det låga klasser och ännu lägre mål, som alltid vid första tävlingen för säsongen.
Och helgen efter nyår är det faktiskt Tedträning med Vanessa och Kerrie, det blir riktigt roligt :D


Kommentarer
Postat av: Emilia - Teamboden

Hej!

Jag undrar en sak.

Är du kompis med Unni Ragnarsson? ;)

Hon bor ju i norrbotten och äger väl Mai nu?



Hahaha har tänkt på detta länge, skulle vara bra om ni svarade :D

2011-12-25 @ 17:55:02
URL: http://teamboden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0