Läget just nu

Så ligger det till just nu med...

Kerrie
: Allt rullar på bra och hon lär sig snabbt! Styrkan kommer med tiden, men hon är glad och positiv och har verkligen växt på sig. Den där hästen växer verkligen i mina ögon för varje dag som går, hon är bara så himla go och har väldigt lätt för det mesta.
Blir en väldig massa kondition och styrketräning för hennes del nu, det är verklgen vad hon behöver mest.

Yankee:
Han är bara bäst, så allt är som det brukar vara! ;)
Nä, men han har fått ta det lugnt nu i veckan eftersom han ska vila helt fram tills januari. Det är trots allt en femåring, och han har gjort sig välförtjänt av lite vila nu med tanke på tävlingssäsongen han har haft.
Han känns pigg och fräsch i alla fall!

Mulle:
Har vi gjort en liten omplanering för nu då. Blir massor massor av skrittjobb för hans del för att lära honom grunderna. Men han börjar lita på mig mer och mer, vilket är väldigt skönt.
Mulle är nog den häst som kräver mest jobb nu, så det blir nog lite Mullefokus här framöver.

Mig själv
: Jag är faktiskt riktigt pepp, i alla fall större delen av dagen!
Är väldigt sugen på att ta tag i ridningen och verkligen jobba för mitt mål. Har en liten plan på hur det ska bli som bäst som jag gjorde ipp när jag red Yankisen i dag.
Blir nog bra om jag bara håller fast vid det här och inte svävar i väg med nya mål som jag brukar göra :P


Den här bilden togs för exakt ett år och två dagar sen, då hade jag bara en häst att rida och det här med mål och motivation gick som på räls.

I stort sett flyter livet på och jag är faktiskt mycket mer motiverad än vad jag brukar vara så här på vintern. Okej, pyttelite ångest har jag över att min sits inte är vad den ska vara, men allt går att åtgärda med lite träning. På måndag tänkte jag köra lite övningar med hästarna, förhoppningsvis så kan jag träna lite extra på just sitsen då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0