Hej .. :$

Haha, kan ju inte annat än be om ursäkt för uppdateringen.
Men ni vet ju hur det är i juletider? Hela veckan har bara gått till att handla julklappa, har inte ens hunnit rida.
Men nu är det ändring på det! Nu är det ju lov, sjukt skönt och jag ska verkligen fortsätta jobba med mina saker, med Pärlan. Minns ni vad jag skrev innan? Att galoppen ska stärkas och hon ska jobba i lång låg form? :)
Nu är det ju väldigt fint på dagarna så länge solen titta fram om det inte är kolsvart (...) så jag ska be min broder fota någon dag, har nästan inga bilder längre. Varken han eller jag har tid att fota sålänge det är ljust. Måste ändras på det, haha.
Som ni kanske kommer ihåg så skrev jag att jag skulle på läger med skolan, vilket jag var på måndag-onsdag. Det var sjuukt kul och lärorikt.
På måndagen och tisdagen var det hoppning. Första passet skulle vi hålla jämt tempo, hålla takten och sånt, riktigt roliga övningar. En sak man skulle göra, var att hoppa en liten linje med ca 4 imellan, men hästen skulle stanna innan det sista hindret. Verkar kanske inte så svårt, men hälften av alla hästarna hoppade sista hindret, haha.
Väldigt lyckad övning för oss i alla fall! :) Red på pelhammet och hon var såååå fin, lyssnade jättebra tillslut och gasen fungerade riktigt bra. Det var bara i någon himla kombination hon började tjura, men det räknas inte.
På tisdagen fortsatta vi, vi hoppade brutna linjer och s-bågar. Hon var jätteavspänd och liite seg, men det gjorde inget.
Hade inga stopp alls, förutom två stycken som var mitt fel D: - Jag släpper på tygeln och då stannar hon ..
Hon hoppade banan klockrent och sista gången var hon så jävla fin! Visst, det låg ju bara på 80, men hon gick
runt och det är det som behövs just nu. Höjden är inga problem annars.

Kommentarer
Postat av: fredrika

vad kul att det börjar att gå bra! :)

2011-12-25 @ 20:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0