Flaggor på utrustning?

Det här med flaggor på utrustning verkar väcka väldigt mcyket åsikter av någon anledning.
Några tycker att man inte ska ha svenska flaggan, eller någon annan flagga för den delen, på sin utrustning därför att då låtsas man att man rider i landslaget. Alltså, de tycker bara att de som rider i landslaget ska ha flagga och gör man det ändå så är man en wannabe.
Andra menar att man inte FÅR ha flagga på sig enligt TR.



Jag tycker att alla har väl på sig vad dom själva vill.
Personligen tycker jag inte att det är varken fult eller snyggt med flagga. Det känns mer som ett sätt att visa vilket land man tillhör, inte som någon cool detalj. Fast ett undantag är Union Jack schabraket, tycker att det är riktigt coolt ändå!
Men jag har inte heller något emot att folk har svenska/italienska/tyska/indonesiska flaggan på sina saker, tycker man att det är snyggt med flaggor så är det klart att man ska ha det.



Jag är ingen person som går och stör mig på andras utrustning, alla har sin egen smak och det är väl självklart att man inte köper saker bara för att ANDRA ska tycka att man har snygga saker, det skulle i så fall vara ganska tråkigt enligt mig ;)
Så här är det för mig - jag köper saker för min egen skull, därför att jag tycker det är roligt med snygga och funktionella grejer.

Men så klart, alla är vi olika ;)
Vad tycker ni om flaggor?
Snyggt, eller något som hör hemma i landslagen?



Kommentarer
Postat av: Emmy Aho

Jag diggar det!jag tycker självklart att det inte ska vara något utmärkande med att bära flagga på sin utrustning & inte bli en "wannabe". (att jag gillar flaggor beror inte på att jag är med i landslaget, utan att jag helt enkelt har den smaken ;)

2011-12-05 @ 19:25:04
URL: http://teamshowjump.blogspot.com
Postat av: Louise

Jag tycker det är snyggt med flaggor, sålänge det just är just som du skrev, en snygg detalj. Inte till överdift då ser det ut som om man är påväg till en maskerad ;)

2011-12-05 @ 20:15:01
URL: http://ubrkryttare.blogg.se/
Postat av: Emma ♥ Lydia

Följa varandra via bloglovin? :) Fin blogg btw :D

2011-12-06 @ 15:56:22
URL: http://trueriders.blogg.se/
Postat av: Frida

Det står inget i TR (alltså så FÅR man det), men enligt SvRFs policy SKA endast landslaget rida med flagga. :)



Förstår inte riktigt SvRF här. Varför inte flagga om man vill liksom? Känns lite konservativt...

2011-12-07 @ 15:38:01
URL: http://hippson.se/riddagbok/frmln

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0