Dagens ridning - 7/12

Eldhoppningen gick helt enligt planerna! ;)

Yankee, cool som han är, tittade inte ens åt elden och skuttade över på en gång.
Däremot blev det väääldigt läskigt när man drog elden lite åt sidan, då hoppade han så högt han bara kunde och såg till att han kollade på elden precis hela tiden ;)
Sen måste man ju dra på några bocksprång efteråt, bara för säkerhets skull!



Fin var han i alla fall och jag tränade att försöka hålla in honom i hindren och verkligen få dom där kraftfulla och snärtiga sprången när han kommer in nära.
Gick super i början, han var verkligen på bakbenen och vände runt över hindren. Jag blev inte hård i handen heller utan red mjukt och rytmiskt med överlivet ganska stilla.
Sen när han började komma upp i varv så blev det svårare, men han skötte sig riktigt bra och jag är nöjd med både honom och mig :)



Kerrie var också jätteduktig, första gången vi hoppade eldhindret så stannade hon och tittade, men andra gången med lite draghjälp så såg hon till att ta ordentligt med fart och slog på ett riktigt dundersprång ;)
Det är lite problemet med henne, hon springer i från bakbenen och det blir väldigt svårt att hålla i hop henne. Hon hoppar av för tidigt och det blir flacka språng.
Så jag försökte verkligen studsa upp henne lite och få henne att vänta och hålla i hop sig, det blev några riktigt fina soprång då hon kom in närmre och kom upp lite mer, men lika ofta så blev det för jobbigt för henne och då bröt hon av till trav ungefär tre språng i från.
Jaja, det kan inte vara perfekt på en gång som sagt!


Ändå så är jag riktigt nöjd med dagen, huvudsaken var att jag jobbade och koncentrerade mig på överlivet och att hålla i hop hästarna. Det är absolut inte perfekt och det behövs mycket mer jobb, men det var ett steg på vägen och det känns fantastiskt! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0