Förändring

Läser igenom inlägg från ett år sen - och upptäcker hur mycket som kan förändras.

Jag har blivit mycket mognare och mer realistisk. Jag lär mig något varje dag som bara får en att inse hur liten man är och hur lite man vet om ridning. Så jag vill inleda med ett citat från Caroline af Ugglas:

"Ju mer man lär sig, desto sopigare inser man att man är."


Inte tror jag det blir bättre med åren, tyvärr. Men jag tror att man kommer lära sig att acceptera det och använda det som en drivkraft i stället.
Ju mer vi



Allt handlar om förändring. All framgång, alla motgångar beror på förändring.
För att få framgång behöver man motgång, för att få motgångar behöver man framgångar. Efter regn kommer solsken, och efter solsken kommer regn.
Motgångarna, problemen, är egentligen det viktigaste vi har. Det är då vi har ett val: Att se vad som behöver ändras för att komma vidare och utvecklas, eller stänga det ute och tycka synd om sig själv.
Men framförallt måste man våga förändra.

Och man måste inte alltid vara stark, man måste inte alltid utvecklas i en rak uppåtgående linje. Det är faktiskt omöjligt att inte då och då ha svackor.
Man kan ha en dålig dag, man kan känna att hästarna bara blir sämre för varje dag som går, man kan känna att man aldirg någonsin kommer att bli en framgångsrik ryttare, men man studsar alltid tillbaka.
Vad du vill åstadkomma är vad du kan åstadkomma.

Det ska jag verkligen försöka komma i håg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0