Alla våra hästar

Jag tänkte räkna upp alla "våra" hästar, eller alla hästar som vi äger, har långtidslånat eller ska låna.
Också lite kort fakta om dom!
Vi kör i den ordning som vi har fått dom, alltså börjas det med Maisan!

Mai Brit

Sto, 8 år
146,3 cm
Imp. Holland
Utbildad LA-Msv hoppning, LB-LA dressyr

Mai köpte vi våren 2007 som 5-åring, då hon var riden i alal gångarter men inte mer. Hon är den vi haft allra längst, och också den som jag känner utan och innan. Men hon hittar alltid på nya hyss och är en riktig diva ;)




Kerrie Ek
Sto, 5 år
160 cm
Orlando - Recruut
Inte tävlad än

Kerrie kom i våran ägo sommaren 2008, och det var väl den enda hästen vi faktiskt har åkt och kollat på som normalt folk.
Då var hon 2 och vi kunde inte låta bli att köpa henne.
Kerrie är en väldigt bestämd och tuff häst med väldigt mycket humör, men väldigt fin tekik och ridbarhet.
Däremot är hon inte den modigaste när det kommer till hinder, men det ska vi altl träna bort. Jag har ridit Kerrie bara oregelbundet som 4-åring, men det är först nu i höst som hon ska börja ridas ordentligt.




Acadia
Sto, 11 år
163 cm
Accord II - Voltaire
Inte inriden

Acadia är våran första lånehäst - hon har vi fått låna av Ingrid Ragnarsson, Northern Jumping.
Hon är aldrig riden eftersom hon har en skada på gaffelbanden, men hon är en väldigt snäll och vacker häst.
En riktig hönsmamma som inte har något annat liv än sina bebisar.




Salsa

Sto, 8 år
Casall - Accord II
Inriden

Salsa är våran andra lånehäst, dock är hon inte hemma hos oss än eftersom hon fortfarande är kvar på betäckning nere hos Susanna Halldén, SMH Avel och semin, som vi ska få låna henne av.
Vi tänkte först betäcka med Nabab de Reve, men det var så bedrövlig sperma så det blev Gaillard de la Pomme istället ;)
Vet inte så mycket om Salsa, men hon har fått en hel del fina föl.



Munsboro Yankee

Valack, 5 år
148 cm
Imp. Irland
Utbildad LB hoppning, LC dressyr

Yankee är min älskling :P
Ingrid Ragnarsson och hennes dotter Unni åkte till Irland för att kolla på ponnyer och vi följde med för att "bara titta". Men så blev det ju inte då, för när jag satt upp på ponnyn var jag fast.
Den här ska jag ha. Så efter lite tårar så blev han då min, och det ångrar vi INTE!
Nu har jag haft honom sen maj och vi har tävlat några LB felfritt.


Foto: Lilly Blomqvist


Silver Eclipse
Hingst, 4 mån
Eldorado vd Zeshoek - Orlando

Eclipse är vårat allra första föl, och det var Kerrie som levererade honom i bra tid, nämligen 8 maj.
Han är världens mysigaste och älskar att bli kliad och han är en riktig cooling, precis som mamma ;)
Mycket lugnare och goare än halvsyster Aisha.
Som tur är så får jag ha kvar gullpojken i några år tills vi har sett om han ska säljas.



Silver Aisha
Sto, 1 mån
Eldorado vd Zeshoek - Accord II

Aisha är den vackraste fölungen jag vet, och henne SKA jag ha.
Jag blev kär i henne redan från början. Hon har en riktigt utstrålning och en massa energi, det enda hon gör är i princip att studsa fram.
Hon är lite vildare än Eclipse och jag tror att det inte blir en helt lätt uppgift att rida in henne ;)
Henne ska vi självklart behålla.

Jag har bara en bild på henne, då hon är nyfödd :P





Japp, tror det var alla ;)





Kommentarer
Postat av: Johanna

Ni har ju jätte många hästar ;o och alla är jätte fina :)<333

2011-08-21 @ 09:44:43
URL: http://teamjw.blogg.se/
Postat av: llaw

fler besökare? kolla in min blogg för mer info. tar mindre än 1 min att bli medlem.

2011-08-21 @ 10:50:33
URL: http://llaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0