Tankekraft och önsketänkande - funkar alltid



Jag har märkt att är det någonting som funkar så bra på Armani så är det tankekraft.

När det går riktigt jävla dåligt på ett ridpass och jag blir fly förbannad, då försöker jag andas ut, blunda och sätta mig precis som en dressyrryttare och helt enkelt låtsas att jag och Armani är Edward Gal och Totilas i en perfekt sluta.
Sen krävs det en stor mängd fantasi för att tänka bort att galopen går i 180 knyck, att han hänger sig i handen och att han inte går att ställa åt något håll. Men varje gång jag provar så kan man känna hur han slappnar av och helt enkelt gör sina uppgifter många gånger bättre än förut.

Man blir tvingad att verkligen känna efter när man blundar, man kan inte rida på intelligens, syn och teknik.
Kroppen tvingar en att känna hästen, följa med i rörelsen och rida helt på känsla. Varför?
Jo, annars tappar du balansen och ramlar av.
Just därför funkar det så strålande.
Jag har till och med läst i Ridsport att när man blundar och föreställer sig hur ett perfekt galoppombyte är, och försöker känna det i hela kroppen, så förbättrar man sin ridkänsla.

Förståeligt!


Kommentarer
Postat av: Louise

eller hur! :)

2011-04-10 @ 08:10:05
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0