Ny lånehäst!

Nämnde att vi skulle få låna en till avelsmärr att betäcka ju för någon vecka sen och nu är det bekräftat!
Hon kommer i oktober och det ska bli jättekul! :D

Hon har superstam, Casall La Silla - Accord II. Jag tycker att hon är lite lik Casall i kroppen, eller hur?
Hon som är snäll att låna ut Salsa som hon heter är Susanna Halldén, SMH avel och semin.
Såhär söt är hon! <3




Hon har just nu föl vid sidan som ni ser. Men hon ska vid nästa brunst insemineras på plats med en än så länge hemlig hingst :P

Pappa Casall:



Får inte skriva vilken det är, men jag kan avslöja att det är en av världens bästa hingstar, med oräkneliga Svårklassavkommor.
Arnold Assarson hämtade sperman ifrån "down there" och när mamma sa stammen på stoet och hingsten så sa han att:
"om den hästen inte hoppar så vet jag inte vad jag gör"
Så förmodligen ska vi behålla fölet till mig (a) :D

Några gissningar på vilken det kan vara?
Bara för att ni är såååå avelsintresserade :P




Kommentarer
Postat av: wilma

Gött :D <3

2011-04-17 @ 15:03:10
URL: http://oliviaochwilma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sv: åh dyon är verkligen fint:)ja, kan hålla med dig om det, för mkt bling bling och dessutom runt 1000 lappen, bättre att lägga pengarna på träning. Hästen hoppar ju knappast bättre med ett äkta swarowskipannband:D

2011-04-17 @ 21:10:40
URL: http://www.amandahopp.blogspot.com
Postat av: Caroline

SV alla priser kommer var i sek. Har aldrig sålt i euro även om jag även sålt till Finland osv...:)

2011-04-18 @ 11:04:55
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0