Dagens ridning



Skulle försöka rida igenom programmet i dag, ja jag kan ju säga att det kommer inte bli en vacker syn på lördag xD

Armani var väl helt okej fin, utom när han får sina små sammanbrott. Men emellan det så håller han i hop sig riktigt fint, var ganska lösgjord och formen var väl okej.
Mai var det sämre med! Första halvtimmen av passet gick åt att vara förbannad och hopplöst apatisk.
Sen satt Annika upp och det visade sig så klart att hon bara var en lat surtant som inte ville jobba. Så när jag satt upp igen var det mer offensiv ridning, bestämt och tydligt. Inget trams.
Hon gjorde perfekta halter, kan jag säga er. Formen blev riktigt fin i slutet, och traven var inte så dum den heller.
Oroar mig lite för hur övergångarna kommer att gå, men jag är glad att den här sursvackan släppte lite idag.

Skulle nog gissa på en 30-40 procent (men det är väl lite väl optimistiskt?).



Kommentarer
Postat av: Olivia

Ja precis! Genom att rida problemhästar lär man sig att lösa problemen, rider man en ponny som går av sig själv lär man sig rida fint osv men det är väl mycket DET som ridning handlar om, problemlösning...och det tror jag man har stor fördel av när man går upp på storhäst.

Och vart kommer man i livet genom att lyckas bra på ponny? Visst kanske man har fördel om man blir bäst i världen på ponny, man får mycket hjälp och man har mycket kontakter osv när man ska upp på storhäst men det är ju inte det som spelar roll i längden. Det är väl tiden på häst som är det "viktiga" så att säga... ;)<3

2011-04-04 @ 21:40:45
URL: http://oliviaochwilma.blogg.se/
Postat av: AnkihhC

Hallå! (: jag har nu en tävling på min blogg där man kan vinna ett schabrak i valfri färg och storlek. bara 3 är anmälda än så länge, alltså desto större vinstchans för dej.



Länk till bloggtävlingen: http://ankihhc.blogg.se/2011/april/bloggtavling-var-med.html



/AnkihhC

2011-04-05 @ 18:56:08
URL: http://ankihhc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0