Träningen

Nu sitter vi i bilen på väg hem efter en väldigt lyckad Tedträning. Yankee har varit gudomligt fin, inte minst på marken. Idag hoppade vi en bana på 1m-110 och han var klockren. Riktigt jäkla bra.
Kerrie var väldigt trött idag och svår att rida i hop. Hon protesterade ganska mycket och jag fick inte någon riktig aktion i henne. Men det som var bättre idag var att vi plockade bort martingalen och hon gick i en helt annan balans. Med martingalen blir hon lite för låg i nacken och släpper bettet, vilket i sin tur gör att hon hamnar i framvikt och blir springig. Men efter att vi tog bort martingalen blev sprången helt annorlunda. Hon fick fram näsan och tappade inte balansen efter hindren. Några språng blev riktigt fina där hon släppte upp bakbenen lite mer. Det behövs mycket mer tryck i henne för att hon verkligen ska kunna vara avslappnad och öppna upp sina bakben. Men det kommer med styrkan och tiden!

Film kommer. Jag kunde inte vara nöjdare! Som tur är så dröjer det knappt 3 veckor till nästa gång, så det bli en bra uppföljning och se om studsen och serierna jag tänkt hoppa har gett något resultat.

Här har ni några sjukt snygga screenshots när jag pausat filmen.. Haha, vi behöver en kamera! ;)
Ni ser kanske lite hur fin Yankee var i markarbetet i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0