Tänk så fort det går ibland

Det är förvånande vad ett knappt 40 minuter långt pass kan åstadkomma ibland. Kerrie var faktiskt löjligt fin idag och allt tack vare att jag höll i en rem hela ridpasset.
Nu låter det fruktansvärt konstigt, men det är verkligen viktigt på henne. När jag har en liten rem vid sadelknoppen att hålla händerna i så tvingas jag rida henne fram till bettet med min sits och mina skänklar.
 
Och hon blir givetvis jättefin. Inte så konstigt att hon inte gillar när man rattar och har sig...
Nu kan jag gå och lägga mig rätt nöjd.
Däremot så var jag väldigt ofokuserad när jag red Yankee så jag höll på alldeles för länge och harvade på med galopptempoväxlingar. Stackaren kommer vara helt slut i morgon när vi ska träna kondition.
Men jaja, han är tjock som en julegris så han mår kanske bara bra av det. Han får ta det lugnt på måndag istället ;)
 
Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0