Då börjas det igen..

Ja, nu var jullovet över, tävlingssäsongen extra mycket slut, skolan börjar och vi har massor av nationella prov.
Hur kan man vara glad åt det? Jo, då får man väl helt enkelt slita extra hårt de här två månaderna så att det ger resultat i vår när tävlingssäsongen börjar igen.
 
Skolan tänker jag inte slita ihjäl mig med eftersom jag har betyg så att jag kommer in på det jag vill, men hästarna tänker jag verkligen lägga ner lite extra energi på under de här två värdelösa månaderna! Det ska bli kondition och styrketräning för hela slanten. Varannan vecka ska vi hoppa studs och serier på medlemstiden, varannan vecka är det hoppträning med Christelle.
Konditionsträningen är det bara att göra, har jag musik så gör det inget att rida exakt samma vägar för tvåhundrade gången ;)
 
 
Så klart så är det också en massa massa markarbete. Kerrie behöver galoppjobbas för att bli riktigt stark i sin samlade galopp och Yankee behöver rakriktas och stärka sin vänstersida.
Jag måste sitta mitt i sadeln och rida mindre med mina händer och mer med resten av min kropp.
 
Jag tror det blir skitbra!
Sen har jag bestämt att jag ska börja träna ordentligt. Äta nyttigare och träna mera.
Nu tänker jag drömma mig bort och tänka på tävlingar och sommar och annat härligt i två månader och inte gräva ner mig i negativa tankar! :)
 
Hade bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0