Yankee och Kerrie, igångsättning

Jag håller på och sätter igång Kerrie och Yankee efter deras vilor och hältor så nu är det full fart igen. Och jag har faktiskt gjort en liten igångsättningsplan som jag tänkte dela med mig av så ni vet ungefär när dom är på banan igen ;)
 
Jag har redan skrittat i 2 veckor, så jag tänkte ta i från där vi är nu.
 
V 47
Skrittpass 40/60 min på hårt underlag, backintervaller i skritt. 2 vilodagar.
 
V 48
Skrittpass 40/60 min, lätt joggpass 30 min med trav på långa tyglar. En uteritt på 60 min med lite trav. Backintervaller i skritt och trav. 1-2 vilodagar.
 
V 49
Lätt joggpass 30 min, uteritt 60 min med mer trav, backintervaller i skritt och trav. Enstaka skrittpass på 40 min.
1 vilodag.
 
V 50
Lätt joggpass 30 min, uteritt 80 min med några långsamma galoppinslag. Backintervaller i skritt och trav, skrittpass på 40 min. 1 vilodag.
 
V 51
Uteritt 80 min längre galoppinslag men lågt tempo. Backintervaller. Lätt konditionspass med galoppintervaller, enstaka skrittpass 80 min. 1 vilodag.
 
V 52
Uteritt 80 min, normalt galopptempo. Backintervaller. Lätt konditionspass med galoppintervaller, långritt ca 2 mil.
 
V 1
Backintervaller, konditionspass med lite längre galoppintervaller, uteritt 80 min, lätt markarbete 45 min.
 
V 2
Backintervaller, konditionspass med lite längre galoppintervallar, skrittpass 40 min, långritt ca 2 mil. Markarbete 45 min.
 
V 3
Konditionspass med tuffare galoppintervaller, lätt joggpass 30 min, markarbete 45 min, markarbete med bommar 60 min.
 
V 4
Galoppintervaller, markarbete 45 min, hoppning med låga serier och bommar på marken, backintervaller, uteritt 80 min.
 
V 5
Långritt ca 2 mil, markarbete med bommar 60 min, hoppning 90 min, backintervaller, skrittpass.
 
V 6
Galoppintervaller, markarbete 45 min, hoppning med serier och studs, lätt joggpass 30 min, backintervaller.
 
 
 
Ungefär så kommer det att se ut för hästarna. Men, någonstans i januari så är det en Tedträning. Den hade jag tänkt vara med på om hästarna känns igång. I så fall kommer jag att börja hoppa och rida markarbete något tidigare än vad jag skrivit här. Men det här är grundplanen för vintern.
Självklart är det fler ridpass på en vecka än de jag har skrivit, men det här är mer riktlinjer av vilka pass som SKA vara med under veckan.
Jag tror det blir super i alla fall!
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0