Tävlingssäsongen 2012

Haha, såg den här på Wilma och Jennys blogg och bestämde mig för att sno den ;)
Kul liv jag har..
 
En liten sammanfattning av det här tävlingsåret och lite mål osv inför nästa.
 
Första tävlingen 2012?
Söderhamn-Sundsvall 24-25 mars. Yankee gick LC-LB i Söderhamn på lördagen och LB-LA i Sundsvall på söndagen. Nollade LA och resten av klasserna hade jag något pet i.
Kerries första tävling var i Östjämten i maj där hon hoppade 90.

Bästa tävlingen 2012?
Kerrie: Hudiksvall
Yankee: Wångenhoppet
 

Vilka hästar/ponnys tävlade du?
Munsboro Yankee, Kerrie Ek, Vanessa
Vad för klasser tävlade du?
Yankee: LC, LB, LB+5, LA, LA+5
Kerrie: 90, 100, 105, 110
Vanessa: 90, 100, 110

Hur många vinster?
1 om man bara räknar Avd A ;)

Hur många placeringar?
4 i Avd A och 15 i Avd B (nollor).
 

 
 
Vann du något täcke?
Ja, ett.

Vad hade du för mål 2012?
1. Kvala Msv B och Ungponny-SM med Yankee.
2. Debutera avd a och ha placeringar i LB.
3. Rida felfria rundor i 1m med Kerrie.
 
Uppnådde du dem?
1. Nej! Men de var för högt satta vet jag ju nu ;)
2. Ja!
3. JA! Kerrie har varit helt fantastisk i år, jag hade inte ens tänkt debutera 110 men hon har gjort felfria och klockrena 110-rundor så jag kunde inte vara nöjdare.
 
Vad är målen för 2013?
HA ROLIGT! :D

Bästa tävlings arrangören 2012?
Alsenbygdens Kör och Ridklubb så klart ;)

Varför?
För att vi är bäst!

Något speciellt minne från 2012?
Tedkursen, LA-debuten, Hudiksvall, Wångenhoppet och Holland.



Min tävlingsutrustning?
Hjälm: Charles Owen Ayr 8
Håruppsättning: En vanlig hästsvans bara
Skjorta/plastrong: Vad som finns i garderoben.
Kavaj: Svart Animo eller en vanlig blå.
Ridvantar: Roeckl
Ridbyxor: Vad som finns i garderoben.
Ridstrumpor: Hööks eller KL. Fast på senare tid kan jag lika gärna ta ett par vanliga korta strumpor, haha.
Ridstövlar: Några italienska läderstövlar, Fellini tror jag märket heter.
Sporrar/sporremmar: Runda.
 
Hästen/ponnyns tävlingsutrustning?
Träns: Dyonträns med pullarnosgrimma eller vanligt remontträns.
Pannband: Swarovski eller det som hör till tränset.
Schabrak: Beror på vad jag känner för men jag älskar Equilines schabrak!
Sadel: Cliff Barnsby på Kerrie och Morris and Nolan på Yankee.
Pad: Ingen.
Sadelgjord: Hööks.
Stigbyglar: Freejump Soft Up vanilj/brun eller vanliga säkerhetsstigbyglar.


Vilken klubb tävlade du för 2012?
Alsenbygdens Kör och Ridklubb

Vilken klubb kommer du tävla för 2013?
Alsenbygdens Kör och Ridklubb.
 
 

Har du ridit i något lag 2012?
Div I
 
Ska du rida i något lag 2013?
Ja, Div I.

Vilken/vilka tränade du för 2012?
Ted Nätterqvist i hoppning, Cecilia Hansson och Annika Bohman i dressyr.

Ska du fortsätta med det 2013? 
Ja.

Har du tävlat i någon ny gren 2012?
Nej.
 
 

Ska du tävla någon ny gren 2013?
Nej. Men jag ska fortsätta tävla i hoppning, dressyr och fälttävlan som jag gjort sedan några år tillbaka :)

Vad har du för förväntningar på året 2013?
Inga som helst. Vi ska ha sjukt roligt och jag ska lära mig massor! :D
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0