Gymnasiet

Som ni vet så går jag ut 9:an i vår och ska senare på hösten börja gymnasiet.
Och jag har i princip bestämt mig. Jag ska gå NIU, nationell idrottsutbildning, med natur som program på Wargen. På så sätt kommer jag få fyra förmiddagar i veckan åt min ridning, mental träning, fystest, hjälp med mål och sånt som hjälper en i sin idrott.

Jag kommer i och med att jag går natur även att få en bra utbildning så att jag kan hålla på med medicin och biokemi senare i livet om jag vill göra något annat än hästar. Så det känns super!

Visst, det kommer bli jobbigt med halva dagar och massor av plugg, men det skulle bli minst lika jobbigt med vanliga naturprogrammet. Då skulle jag ju ändå inte hinna plugga eftersom jag skulle rida på kvällarna ;)
Så jag tror att det här blir bäst. Jag hoppas att jag kommer in bara!

Vad tänker ni söka?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0