Fölis och funderingar och sånt

Haha, kom på att jag inte ens nämnt att vi har fått ett hingstföl för någon vecka sen! Gaillard de la Pomme-Casall-Accord II.
Huuuuur fin som helst verkligen, stor som ett hus är han också. Förhoppningsvis så kommer vi kunna byta in honom hos hingsthållaren så att vi kan få ett fint stoföl i stället.
Jag tyckte att Silver Gallaway var ett ganska bra namn, men vi får se. Sorry för världens sämsta bild, men det har inte blivit något fotograferande på ett tag ;)
 
 
Och sen måste jag bara tillägga att Salsa, la madre, är vääärldens underbaraste häst. Hon är så himla fin och go, jag tjatar hela tiden om att vi ska börja rida henne istället för att avla på henne.
Hon är ju 9 och inriden och så, så det är ju inte helt omöjligt! Dock så är hon ju förhoppningsvis dräktig med Balou du Rouet nu, så det kommer nog bli svårt...
Men för tillfället är det nog både köpstopp och ridstopp på fler hästar. Det blev alldeles för många i vintras, så nu får jag nog nöja mig med de två fina pållar jag har ;)
Fast vi har bestämt att om vi ska köpa någon till häst så blir det en 3-åring efter Chin Chin som vi sedan betäcker med Nabab de Reve. Sen som 4-åring så har jag en kanonhäst att rida.
 
Haha, aa det är min plan det. Sen vet man aldrig, hästar brukar ju dyka upp lite varstans, sen så skulle ju självklart drömmen vara att få en häst som har gått lite högre klasser och har lite rutin.
Men en sak är ju väldigt bra i alla fall, jag har ju tack vare mamma ett aldrig sinande förråd på fina unghästar! Nästnästa år så ska ju lilla Aisha (Eldorado vd Zeshoek-Accord II) ridas in, så det blir ju himla spännande att se vad det blir för en ;)
 
 
Aja, svammel svammel. Längtar som tusan till kommande år i alla fall, det ska bli himla spännande att se vart allt det här bär.
Kanske blir det någon till Hollandresa i höst, håller tummarna för det i alla fall! :D
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Väntar fortfarande på sångklippet .. ;)

Svar: Haha det går inte, jag bangar varje gång jag försöker sjunga framför en kamera. Kaaaanske om det blir något m. Håkan, men vi får se helt enkelt ;)
Anna Staaf & Sara Borg Bromee

2012-07-01 @ 22:57:22
URL: http://tavlingsryttarenn.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0