Fördomar?

Fördomar.
En stor sak när det gäller bloggvärlden tyvärr. Framförallt inom området hästbloggar.
Dålig hästhållning, ful sits, dålig eftergift, ful utrustning, bitchig, dålig attityd ..

Vi har fördomar. Vissa bloggare kanske man stör sig på, kanske till och med inte tål, för att man hört någon sagt något om den personen eller att man kanske tycker personen är på ett speciellt sätt.
Faktum kvarstår att man inte känner personen. Man bildar sig en uppfattning baserad på rykten - sanna eller falska. Nu vill vi absolut inte rikta den här frågan till någon, det är bara väldigt intressant att få veta vad folk faktiskt tror om en - för alla bildar sig en uppfattning, som kanske stämmer eller som kanske är helt fel. Så nu vill vi veta:

Vad har (eller eventuellt hade) ni för fördomar om oss?
Till exempel att vi är bortskämda, själviska, bitchiga, dålig motivation osv osv.
De som vågar svara med sin rätta identitet är riktigt starka personer som självklart blir länkade! Sen kan man också få kommentera anonymt, det är helt okej. Men vi kommer att lägga upp alla kommentarer i ett senare inlägg och sedan förklara hur det faktiskt ligger till :)


Haha, diggar bilden!

Skulle vara riktigt kul om alla gör ett försök och kommenterar vad ni faktiskt tyckte/tycker om oss. Kommer bli ett intressant inlägg, eller hur? ;)
Vi såg att Linn Strelin hade gjort ett sånt här inlägg, och det verkade som en riktigt kul idé. Man ser ju hur fel man kan ha!





Kommentarer
Postat av: Louise

Jag har inte haft några förutfattade meningar om er :) jag fortsätter inte gå in på bloggar om jag inte tycker om personen som har den. Varför lägga ner tid på att störa sig? ;)

2012-01-16 @ 12:51:19
URL: http://bensprattlarna.blogg.se/
Postat av: Amelia

Tror att ni är riktigt snälla, roliga och ambitiösa personer båda två! Vilja av stål och fasta mål. Det är min uppfattning av er ;)

2012-01-16 @ 20:09:01
Postat av: fredrika

Hej :)

ja det här var ju en lite rolig grej så jag tar och kommenterar!

Anna, dig visste jag ju vem du var och så sedan tidigare och det var via dig jag hittade hit, läste mest dina inlägg och tyckte att sara kanske var någon som tror hon är bättre än du är, men ändrade snabbt uppfattning. så fel man kan ha!

2012-01-16 @ 21:23:13
URL: http://fredrikalundahl.blogg.se/
Postat av: Hannah

Ni är verkligen stört sköna personer och jag har aldrig haft några speciella tankar om er, och orka lägga ner massa tid på sånt när det finns en sån underbar blogg som eran att läsa! ;)

2012-01-16 @ 21:56:48
Postat av: Malin

Jag vet ju vem Sara är och ser henne varje dag på skolan. Jag har även fotograferat med henne. Jag ser dig Sara som en jätte rolig person som är otroligt smart. Ordningsam, duktig och bra på att rida.



Anna har jag ju inte träffat, bara läst om här i bloggen. Jag ser henne som en ordningsam tjej som står för det hon tycker. Hon bryr sig inte om vad andra tycker om henne. :)



Jag har inga fördomar om er, ni har inte skrivit något dumt i bloggen och då har jag fått ett bra intryck på er båda. Men om man provocerar otroligt mycket, ex om man säger att man har all tid i världen, har så och så mycket saker osv, eller åsikter som många tycker är idiotiska, ex "man ska slå hästen, annars gör den inte som man ska". DÅ får man ju självklart ett dåligt intryck av bloggen och personen/erna som äger den.



:)

2012-01-17 @ 16:04:15
URL: http://exponerat.webblogg.se/
Postat av: Petronella A :)

Sara tycker jag verkar vara en tjej som känns väääldigt bortskämd av sina föräldrar med hästar, resor, utrustning och allt. Samtidigt som hon känns väldigt otrygg i sig själv och inte riktigt litar på vad han kan. Fast hon vet vad hon vill och det är bra. Annars verkar hon glad och rolig!



Anna tycker jag verkar ha väldigt dåligt självförtroende när det kommer till ridningen och hon säger lite vad hon ska göra, men så blir det inte så känns det som. Annars verkar hon galet rolig, liksom sådär busig!



Kram

2012-01-19 @ 23:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0