Tränare

Hur ska en riktigt bra tränare vara?

För mig handlar det mycket om förtroende och kompetens.
Man måste lita på sin tränare, lita på att denne vet vad han/hon håller på med. Det är också viktigt för mig att tränaren bevisligen kan sin sak. Jag tar aldrig råd i från människor som inte har resultat i ryggsäcken.



En sak till som är väldigt viktigt för mig är att tränaren brinner för hästarna. Att kärleken till hästen och engagemanget verkligen lyser igenom i allt tränaren gör.
Också självklart, att man kan ha en öppen dialog med sin tränare. Man ska kunna ställa frågor, säga till när något inte känns rätt.

Slutligen, så måste tränaren ha en röd tråd i allt den gör. Jag vill att träningen hela tiden ska falla tillbaka på samma grunder :)


Men vad tycker ni? Hur är en riktigt bra tränare enligt er?


Kommentarer
Postat av: annie

Bara för att en tränare inte har resultat själv i ryggsäcken betyder ju inte det att han/hon är okunnig?

Min tränare har 40 års erfarenhet och var stallchef på Strömsholm ett tag + ridskolechef på flertalet ställen, samt föder upp egna hopphästar. Han har dock aldrig tävlat själv, men har ALLT annat av erfarenhet man kan behöva för att vara en bra tränare...Deras hästar går 120-130 hoppning med hans egen dotter på ryggen - som han tränat alla år.



Bara för att man inte har egna resultat som ryttare kan man vara en bra tränare!

2012-02-23 @ 17:43:40
Postat av: Isabella Bergh

Asså jag tycker att en bra tränare är en sån som man kan prata och få tips ifrån. Som vet vad den håller på med och vet vad som är bäst. Och som du säger att man ska kunna lita på den osv. Sen tycker jag att själva tränaren inte måste ha klockrena resultat för att vara en grym tränare. För tex Catta som jag tränar för är sjukt mycket bättre som tränare än som ryttare själv ;) Och de finns ganska många som är de :)

2012-02-23 @ 19:41:28
URL: http://isabellabergh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0