Mål till Näset

Haha, kände verkligen hur sämst min uppdatering samt min disciplin har varit de senaste två veckorna.
Jag har varit lite småless och helt sjukt trött, så jag ha rvarken haft lust med skolan, hästarna eller bloggen.
Men nu är jag tillbaka på banan igen, även om jag inte är lika pepp som innan vi började skolan. Haha, skolan har den effekten på en, att suga all livslust och motivation ur en ;)



Ni får helt enkelt vänta på bättre tider alltså!
Men här är i alla fall målen för Näset, som faktiskt är min och Maisan sista tävling på bra nog länge :/

Yankee

* Värma upp länge och ha honom mellan hand och skänkel. Få honom framme för skänkeln.

* Ha en stor och rytmisk galopp utan att han blir springig.

* Rida 1-2 på minst 3 hinder.


Mai


* Inte bråka eller försöka rida henne på tygeln. Bara trava fram väldigt länge och ha en mjuk och låg hand.

* Ha en frisk galopp på banan och inte tränga med innerhanden i svängar utan runda henne för skänkeln. Ett fint flyt hela banan runt och inget tjafs.

* Rida 1-2 på minst 5 hinder.



Jag


* Verkligen fokusera på målen och gå in på toaletten och tänka igenom banan och mål innan jag rider. I varje klass.

* Hålla mig glad, fokuserad och in my happy place hela tävlingsdagen. Jag vet ju att jag inte rider bra när jag är stressad eller okoncentrerad, så det är viktigast av allt.

* Inte bry mig så mycket om min tekniska ridning inte funkar, utan bara rida på känslan och framförallt fokusera på det mentala.
Jag ska klara av att uppfylla minst 5 av målen.



Och det var väl det :)
Mest av allt ska jag alltså fokusera på just det här mentala, att bli systematisk och RGB fokuserad innan, under och efter ritterna.
Min ridteknik är ändå helt ur gängorna och har inte riktigt kommit tillbaka till den där fina känslan ännu, så jag struntar i om jag inte riktigt följer systemet och råkar rida i väg eller liknande på ett par hinder.
Huvudsaken är att jag har fokuserat på målen, gjort det jag tänkt mig och ridit med känslan.

Jag är sjukt pepp faktiskt, dels för att Mai gick så sagolikt bra i går och dels för att jag helt enkelt är ganska nöjd med livet just nu! (a)
Ska även ha en lite annorlunda outfit på tävlingen, men den får ni allt se i morgon! :P







Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad menar du med att rida 1-2??

Fattar inte riktigt det...

2011-09-23 @ 21:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0