Trender 2011

Jag tänkte att jag skulle skriva lite om vad jag tycker om vad JAG tycker är 2011:s största trender.

1. Krokodilskinn
Krokodilskinn verkar vara en av de hetaste trenderna 2011. Vi har Guy Chanel sadeln, Pioneer Crocodile ridstövlarna, MH krokodilstövlar, Cascos hjälm, De Niro stövlar och Samhieldhjälmen.




Jag tycker att det är RIKTIGT coolt faktiskt! Speciellt ridstövlarna som har krokodil
Men det tenderar att vara ganska dyrt det här med krokodilskinn. I alla fall på de flesta håll jag har tittat. Fast det är ändå väldigt snyggt och det ser liksom lyxigt ut.
Så HISS på krokodilskinn!

Sen, självklart inte äkta krokodilskinn, det är förjävligt. Men krokodilskinnsimitation då ;)



2. Klinkers
Klinkers på träns är också riktigt snyggt, och jag föredrar den över swarovskitrenden. Tyvärr verkar inte lågpriskedjorna tycka detsamma, så de flesta snygga klinkerträns är dyra.
Här nedan från Equipe, T de T Paris, Riders Company.







3. Starka färger

Starka färger är ju nästan alltid inne på våren och sommaren, men det känns som att det är lite mer just den här våren? I alla regnbågens färger ser det ut som schabraken anländer i.
I alla fall har både Lamicell, Eskadron, Scapa och Kingsland hängt på. Sen en till lite extra het detalj är den röda kavajen, framförallt bland storhästryttarna. Här nedan den sjukt fina X-cool från Equiline.



Okej, det ser inte så snyggt ut med alla färger blandade (speciellt inte den röda kavajen och den rosa tröjan - blää).
Men ni fattar - rätt matchade är ju starka färger klart snyggast :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0